کد خبر: ۲۸۴۱۴
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
** درخواست الجزایر از سوریه جهت پذیرش ناظران عرب
الجزیره - درخواست الجزایر از سوریه برای پذیرش ناظران عرب، حضور عبدالقادر مساهل در نشست آفریقا، سفر وزیر امور خارجه الجزایر به رومانی و تحویل هواپیماهای روسیه به الجزایر از مهمترین اخبار رسانه های روز یكشنبه الجزایر است.

ايرنا : روزنامه 'المساء' به نقل از 'عمار بلانی' سخنگوی وزارت امور خارجه الجزایر نوشت كه الجزایر محترمانه تمایل دارد تا مقام های سوریه، پروتكل مربوط به اعزام ناظرین عرب به سوریه را به منظور موفقیت راه حل عربی بحران در این كشور به امضاء برساند.

وی متذكر شد كه وزیر امور خارجه الجزایر در جریان دیدار از جمهوری چك نیز ابراز امیدواری كرده است كه مقام های سوریه به پیشنهادات اتحادیه عرب پاسخ مثبت دهند.

** یك مقام الجزایری خواستار همكاری بیشتر اتحادیه آفریقا با كشورهای آمریكای جنوبی شد

به گزارش روزنامه 'المجاهد' وزیر مشاور در امور مغرب عربی و آفریقایی الجزایر در نشست آفریقا و آمریكایی جنوبی در گینه استوایی بر همكاری كشورهای دو منطقه در بخش های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی تاكید كرد.

این نشست در ادامه اجلاس آفریقا و آمریكای جنوبی در سال 2006 در ابوجای نیجریه و نشست سران این كشورها در سال 2009 است و هدف از برگزاری آن تعمیق و توسعه همكاری بین كشورهای این دو منطقه است.

** توسعه همكاری های الجزایر و رومانی

به گزارش رسانه های الجزایر، 'مراد مدلسی' وزیر امور خارجه الجزایر در سفر به كشور رومانی چند سند همكاری از جمله یادداشت تفاهم كمیسیون مشترك بین دو كشور را با طرف رومانیایی خود به امضا رساند.

به نوشته رسانه های الجزایر با امضای این سند همكاری، همكاری اقتصادی دو كشور الجزایر و رومانی در آینده سرعت بیشتری خواهد گرفت.

مدلسی پیش از سفر به رومانی در دیدار از كشور چك ساختمان جدید كنسولگری الجزایر را در شهر پراگ افتتاح كرد.

** تحویل هواپیماهای نظامی روسیه به الجزایر

روزنامه 'الحوار' الجزایر گزارش داد كه انتظار می رود در اجرای توافق های انجام شده در هفته جاری سه فروند هواپیمای نظامی آموزشی 'یاك 130' روسیه به الجزایر تحویل گردد.

این روزنامه به نقل از سخنگوی شركت روسی هواپیما سازی 'ایركوت'، نوشت الجزایر اولین كشوری است كه تقاضای خرید 16 فروند هواپیمای یاك 130 از روسیه را كرده است و براساس توافقنامه فی مابین، سه فروند از این هواپیماها طی هفته جاری تحویل مقام های الجزایر می گردد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها