کد خبر: ۲۸۴۱۳
زمان انتشار: ۰۹:۵۲     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
اولتیماتوم حاكم نظامی مصر،
تهران- در آستانه برگزاری انتخابات مصر، رئیس شورای عالی نظامی حاكم بر مصر اعلام كرده است كه به هیچ گروهی اجازه نخواهد داد تا به نیروهای مسلح فشار وارد كنند.

ايرنا : به گزارش شبكه تلویزیونی بی بی سی، ژنرال حسین طنطاوی با اعلام این مطلب افزود، انتخابات مصر مطابق با برنامه ریزی روز دوشنبه برگزار خواهد شد و او به هیچ گروهی اجازه نخواهد داد تا ناآرامی ایجاد كنند.

بر اساس این گزارش، اظهارات حاكم نظامی مصر در حالی مطرح شده است كه نا آرامی های سیاسی در این كشور در حال افزایش است.

طنطاوی در ادامه تاكید كرد كه نقش ارتش دفاع از ملت است.

رئیس شورای عالی نظامی حاكم بر مصر همچنین از محمد البرادعی و عمر موسی، دو تن از نامزدهای سرشناس پست ریاست جمهوری خواسته است تا از كمال جنزوری نخست وزیر جدید مصر حمایت كنند.

این در حالی است كه معترضان مصری از قصد خود برای برگزاری راهپیمایی های گسترده ای در روز یكشنبه در اعتراض به عدم انتقال قدرت به دولتی غیر نظامی، خبر داده بودند.

از سوی دیگر محمد البرادعی كه از حمایت معترضات در میدان تحریر برخوردار است، تمایل خود را به ایجاد دولتی غیرنظامی اعلام كرده است.

بر اساس گزارش های موجود معترضان مصری روز گذشته در قاهره پایتخت مصر، با تجمع در میدان تحریر سعی كردند مانع ورود جنزوری نخست وزیر جدید، به ساختمان دولتی شوند.

جنزوری 78 ساله، كه روز پنجشنبه گذشته توسط شورای نظامیان حاكم به عنوان نخست وزیر معرفی شد، گفته است كه كابینه او در خدمت همه مردم مصر خواهد بود.

این درحالی است كه معترضان با توجه به سابقه نزدیكی او با حسنی مبارك رییس جمهور مخلوع مصر از انتخاب او خشمگین هستند و خواستار كنار رفتن نظامیان از قدرت و انتقال حكومت به مردم هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها