کد خبر: ۲۸۴۰۴
زمان انتشار: ۰۲:۴۰     ۰۷ آذر ۱۳۹۰
يک روزنامه نگار سوري مجازات هاي اقتصادي پيشنهادي حکام کشورهاي عربي ضد سوريه را محکوم کرد و آنرا جنگ با ملت سوريه و ملت هاي مسلمان به دستور آمريکا دانست.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از شبكه خبري العالم : محيي الدين محمد سردبير روزنامه تشرين سوريه روز يکشنبه در گفت وگو اظهار داشت: بسته مجازات هايي که شوراي اقتصادي عربي پيشنهاد کرده در راستاي اجراي دستورهاي آمريکا است.

محمد گفت: اين اقدام اتحاديه عرب نه تنها رهبري سوريه بلکه کل ملت اين کشور را هدف قرار مي دهد. اما ملت سوريه همچنان در صحنه حاضر است و تصميمات اتحاديه عرب را رد و حمايت خود از اصلاحات در سوريه را اعلام کرده است.

وي افزود: اين مجازاتها همچنين ضد ملتهاي کشورهاي مسلمان عربي به خصوص اردن، سوريه و لبنان است. زيرا فقط عراقي هاي مقيم سوريه 5 برابر جمعيت قطر هستند قطري که هم اکنون به دستور آمريکا در صدد اعمال تحريم دمشق است.

محمد تاکيد کرد: سوريه بر امکانات و توليدات غذايي و صنعتي خود تکيه دارد و هر گونه مجازات، بر ملت سوريه تاثير خواهد گذاشت و به منزله تجاوز مستقيم به ملت سوريه و ملت هاي مسلمان همسايه خواهد بود.

سردبير روزنامه تشرين توضيح داد: ارتباط تنگاتنگي در زمينه مبادله تجاري، ترانزيت و ساير بخش هاي اقتصادي بين کشورهاي عضو اتحاديه عرب وجود دارد و از اين رو اين کشورها نمي توانند بدون همکاري با ديگر اعضا اين روند را به طور طبيعي ادامه دهند.

محمد گفت: کشورهاي توطئه گر به سرکردگي آمريکا و همپيمانان اروپايي آن پس از ناتواني در شوراي امنيت به علت وتوي روسيه و چين ، عوامل خود در منطقه را براي فشار بر سوريه و آغاز جنگ رسانه اي، سياسي و اقتصادي عليه اين کشور به کار گرفته اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها