کد خبر: ۲۸۳۸۱
زمان انتشار: ۲۰:۳۳     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
یک نویسنده و تحلیلگر رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی درباره از بین رفتن موجودیت این رژیم گفت که سه عامل "بهار عربی"، بحران "مشروعیت" و "تغییرات بافت جمعیتی" تهدید کننده این موجودیت می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم به نقل از سایت اینترنتی "عرب 48"، "ايتان هابر" تحليلگر سياسي صهیونیست و مدير دفتر  اسحاق رابين نخست وزير اسبق رژيم صهيونيستي معتقد است، سه عامل براي تهديد موجوديت این رژیم وجود دارد که برخورد با آن بايد نه نظامي بلکه بر اساس درايت و تعقل سياسي باشد.

 وي گفت: اولين تهديد براي موجوديت اسرائيل بهار عربي است؛ زيرا ممکن است سبب لغو معاهدات اسرائیل با کشورهايي مانند مصر و اردن باشد و نيروهاي اسلامگرا قدرت را به دست بگيرند و در نتيجه اسرائيل را گروه هايي محاصره کنند که آن را به رسميت نمي شناسند.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: دومین عامل، تلاش ها براي مشروعيت زدايي از اسرائيل است. تلاش ها و تحولات سياسي با این هدف در سال هاي اخير از سوي شماری از کشورهاي عربي - که برخي از آنها دوستان اسرائيل هستند- زياد شده است و ممکن است به اقتصاد اسرائيل و ديگر عرصه ها لطمه بزند.

وی سومین تهديد را از منظر بافت جمعیتی دانست و گفت: تغییرات در بافت جمعيتی نه درسطح فلسطين و نه در سطح جهان عرب به نفع اسرائيل نيست.

هابر در این زمینه گفت: زماني که مصر معاهده صلح با اسرائيل را امضا کرد؛ جمعيت آن 32 ميليون نفر بود اما اکنون اين کشور 84 ميليون نفر جمعيت دارد که خطری برای اسرائیل به شمار مي رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها