کد خبر: ۲۸۳۷۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۵     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از مشرق، هفته گذشته در فرهنگسرای نیاوران نمایشگاهی با موضوع "مد و مانتوی اسلامی" برگزار گردید كه طراحان زیادى در آن، برای ارایه آخرین دستاوردهای خود در زمینه طراحی لباس و مد با نگاه اسلام، شركت كرده بودند.

از یك نمایشگاه مد اسلامی چه انتظاری می توان داشت؟ پاسخ روشن است.

اما آنچه كه باز دیدكنندگان شاهد آن بودند الگوهایی محدود بود كه اگر كسی از عنوان نمایشگاه اطلاعی نداشت؛ بدون شك گمان می كرد به یك فروشگاه متعارف لباس رفته است كه هیچ نشانی از هویت اسلامی ندارد.

با برگزاری این قبیل نمایشگاه ها در كشوری اسلامی، انتظار می رود طرح هایی ارایه شود كه حجاب اسلامی را به درستی معرفی كند و دراین وانفسا، بابی نو را پیش چشم مشتاقان حجاب بگشاید. اما عمده آنچه كه تحت عنوان طرح های مد اسلامی ارایه شده بود مانتوهایی كوتاه بود كه آن ها را این روزها در همه جا می توان یافت.

مراد از چنين نگاهي به اين نمایشگاه؛ نفی نمایشگاه مُد اسلامی نیست؛ چرا كه "تنوع در عین وحدت" نه تنها مذموم اسلام نیست كه حتی هنر اسلامی را باید در آن جست.

اما مهم تر از همه اینكه مسلماً مخاطبان این نمایشگاه كسانى هستند كه اسلامی بودن، چنگاویزی است كه آنها را به تماشا كشانده، اما دریغ از یك چادر! حجاب برتر تنها مفقوده این نمایشگاه بود.

یكی از بازدید كنندگان می گفت:

"اینجا هیچ خبرى از چادر نیست؛ لابد از فردا همه باید مانتویى بشیم ...!"

خودتان قضاوت کنید:















نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۲ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۴
۳
خیلی هم خوبه. شما نپوش.
پاسخ
رهگذر
NORWAY
۲۰:۴۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۰
۳
۳
همه ی اینها نهایتاً همان نمایش زنها در خیابانهاست و باز هم همان داستان تکراری استفاده از زنها بدون آنکه خودشان بفهمند. اینکه طراحان، این لباسهای مختلف با فرم و رنگهای متنوع را طراحی میکنند آیا نظرشان غیر از اینست که خانمی که آن لباس را میپوشد قشنگ تر دیده شود؟ ای ملت گول این مد و این مسخره بازیها را نخورید اینها همگی تقلید و کپی کردن از غرب هست که تنها با گذاشتن یک حجاب بر روی این لباسها رنگ و لعاب اسلامی به آنها میدهند والا منظور و هدف اصلی همان است که از اول بود ....... فقط نمایش زنها ....... وگرنه چرا برای مردها چنین تکاپو و دست وپائی زده نمیشود که برایشان طراحی لباس کنند.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۱۴ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۵
۱
در مد اسلامی جایگاه چادر کجاست ؟حتما چادر غربی بود که در نیاوران به نمایش در نیامد.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۰
۳
۲
اسلام آمریکایی البته
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها