کد خبر: ۲۸۳۵۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۵ دی ۱۳۹۳
هافبک عراقی استقلال در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» افزود: قلعه‌نویی بگوید به تمرین بروم، این کار را خواهم کرد/ نگفته‌ام اگر پول نگیرم تمرین نمی‌کنم/ هر وقت صلاح بدانند، مثل یک سرباز در خدمت تیم ملی عراق هستم

کرار جاسم برای چندمین بار در این فصل تمرینات استقلال را را تحریم و اعلام کرده باشگاه باید مطالباتش را پرداخت کند. او پیش از این هم قبل از دربی اصرار داشت برای بازی دوستانه تیم ملی عراق به کشورش سفر کند و مشکلاتی را برای آبی‌ها به وجود آورده بود. هرچند که در بازی قبلی دربی سه کارته شد تا برای سفر به کشورش بهانه خوبی پیدا کند. او بار‌ها با قهر کردنش از تمرینات استقلال کادرفنی این تیم را با مشکل روبرو کرده است. او البته در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» می‌گوید قصد حاشیه‌سازی ندارد و فقط به خاطر مشکلات مالی که دارد به پرداخت نشدن مطالباتش اعتراض می‌کند.

چرا در تمرینات استقلال شرکت نمی‌کنی؟

من یکسری خواسته‌ها دارم و به همین دلیل هم در تمرینات شرکت نمی‌کنم. به هر حال من بازیکن خارجی هستم و شرایطم با بازیکنی که در ایران بازی می‌کند فرق دارد. با علاقه به استقلال آمدم و ولی واقعا در این تیم مشکلاتی برای من به وجود آمده است. همانطور که گفتم باشگاه به یکسری از تعهداتش عمل نکرده و من را دچار دردسر کرده است. به همین دلیل هم چاره‌ای ندارم جز اینکه اعتراضم را نشان بدهم.

ولی خیلی‌ها می‌گویند کرار دوست ندارد در آرامش کارش را دنبال کند و به دنبال جنجال می‌گردد. این مساله را تایید می‌کنی؟

چرا من نباید بخواهم در آرامش به کارم ادامه بدهم؟ هر فوتبالیستی دوست دارد در آرامش فوتبال بازی کند اما به هر حال گاهی اتفاق‌هایی می‌افتد که یک بازیکن چاره‌ای ندارد جز اینکه اعتراضش را به این شکل نشان بدهد. بازهم می‌گویم که من از خارج آمده‌ام و شرایطم با بازیکنان داخلی کمی فرق دارد. برای من هیچ چیز مهم‌تر از این نیست که بتوانم در آرامش به کارم ادامه بدهم و دوست دارم هرچه زود‌تر مشکلاتم حل شود. نمی‌خواهم از تمرینات دور باشم اما واقعا در شرایط فعلی چاره‌ای برای من نمانده است.

ظاهرا مدیران استقلال ادعا کرده‌اند که تو حدود ۵۰ درصد از پولت را گرفته‌ای.

اصلا چنین چیزی درست نیست. من در این چند ماهه حتی برای گذراندن مخارج زندگی‌ام هم مشکل داشتم و پولی نداشتم که خرج کنم. می‌توانید از دوستان نزدیکم سوال کنید که حتی مجبور شدم به خاطر مشکلات مالی ماشینم را بفروشم. من مدت‌ها است که از استقلال هیچ دریافتی نداشته‌ام. این موضوعی است که من را در این مدت خیلی اذیت کرده است و فعلا که کاری هم از دستم بر نمی‌آید.

 

 

اگر این همه مشکل داشتی چرا قبلا صحبتی در این باره نکردی؟

من صحبتی نکردم چون نمی‌خواستم برای استقلال حاشیه درست کنم. در آن زمان استقلال در کوران مسابقات بود و دوست نداشتم مشکلی برای این تیم درست کنم. من چند وقتی است که همسرم مریض است و چون ماشینم را فروخته‌ام، او را با تاکسی به بیمارستان می‌برم. به هر حال من یک ایرانی نیستم و در کشور خودم زندگی نمی‌کنم. اعضای خانواده‌ام مشکل دارند و من چاره‌ای به جز این مدل رفتار ندارم.

اینکه می‌گویند اگر پولت را نگیری، از استقلال می‌روی درست است؟

نه اصلا. من هرگز این حرف را نزده‌ام. من دوست دارم برای استقلال بازی کنم و هیچ زمان حرف از جدایی نزده‌ام. فقط باید مدیران استقلال به فکر مشکلات بازیکنان این تیم باشند. به هر حال تحمل این شرایط برای من خیلی سخت است و باید مشکلات حل شود تا بتوانم با تمام وجود در خدمت استقلال و هوادارانش باشم.

حالا هم که باشگاه استقلال به دلیل شرکت نکردن در تمرینات جریمه‌ات کرده است و بخشی از قراردادت کم شده است.

من از این مساله خبر ندارم و هنوز چیزی به من ابلاع نشده است. امیدوارم که این اتفاق نیفتاده باشد.

 

 

راستی با شرایطی که در استقلال برایت به وجود آمده پشیمان نیستی که به استقلال برگشتی؟

واقعیت این است که من اهل پشیمان شدن نیستم. من روزی که با استقلال قرارداد امضا کردم، با عشق به این تیم آمدم و شما می‌توانید بپرسید که چه پیشنهادهای خوبی داشتم. زمانی که با استقلال قرارداد امضا کردم، به فصلی که نیمه تمام در این تیم سپری کردم فکر می‌کردم. دوست داشتم اتفاق‌های لیگ یازدهم را فراموش کنم. شور و شوق زیادی برای آمدن به این تیم داشتم و حالا اصلا پشیمان نیستم. دوست دارم در استقلال بمانم و با این تیم به افتخارات زیادی برسم. الان هم اگر سرتمرین نمی‌روم برای این است که یکسری مشکلات دارم. امیدوارم این مشکلات حل شود تا بتوانم با آرامش در خدمت استقلال باشم و با تمام وجود برای موفقیت این تیم تلاش کنم.

چه تصمیمی برای آینده‌ات داری؟

من تابع دستور امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال هستم. اگر ایشان دستور بدهد من همین الان هم سرتمرین استقلال می‌روم. او با من بسیار خوش رفتار است و اینطور نیست که من بگویم تا پول نگیریم به تمرین نمی‌روم. نمی‌خواهم قلعه‌نویی از دست من ناراحت باشد.

در فصل نقل و انتقالات صحبت‌هایی در مورد جدایی تو هم شنیده می‌شد. از تیم‌های ایرانی پیشنهادی داشتی؟

بله. من هم از سپاهان و هم از ذوب آهن پیشنهاد جدی داشتم و این را می‌توانید از خودشان هم بپرسید. از یک باشگاه خارجی هم پیشنهاد داشتم اما همانطور که گفتم دوست داشتم در استقلال بمانم چون فکر می‌کردم هنوز کارم در این تیم تمام نشده است. واقعا بازی کردن با پیراهن استقلال برایم لذت خاصی دارد و از این موضوع با راحتی نخواهم گذشت.

 

 

پیشنهاد خارجی از کدام کشور بود؟

من زمانی که برای تعطیلات به عراق رفتم یک باشگاه اماراتی از طریق مدیربرنامه‌هایم با من وارد مذاکره شد که من به آن‌ها گفتم با استقلال قرارداد دارم و تصمیمی برای جدایی از این تیم ندارم. همین شد که این باشگاه اماراتی به دنبال بازیکن دیگری رفت.

صحبت‌هایی هم در مورد پیشنهاد باشگاه تراکتورسازی به تو مطرح شد. این مساله را تایید می‌کنی؟

نه من در نیم فصل از این تیم پیشنهاد نداشتم. من اول فصل از تراکتورسازی پیشنهاد داشتم ولی دوست داشتم این فصل را در استقلال بازی کنم چون می‌خواستم خیلی چیز‌ها را ثابت کنم. البته این را هم باید بگویم که بسیار تراکتورسازی را دوست دارم و زمانی که دراین تیم بازی می‌کردم ارتباط بسیار خوبی با مردم تبریز داشتم. با این حال این فصل نشد که در تراکتورسازی بازی کنم.

فکر می‌کنی استقلال با بازیکنی که در نقل و انتقالات نیم فصل گرفته می‌تواند قهرمان شود؟

من فکر می‌کنم استقلال بازیکنان با تجربه و خوبی گرفته است و می‌تواند در پایان فصل به مقام قهرمانی برسد. بازیکنانی که استقلال جذب کرده است اکثرا سابقه بازی در این تیم را دارند. من فکر می‌کنم استقلال با حضور رضا عنایتی می‌تواند در نیم فصل دوم نمایش بسیار بهتری داشته باشد و راحت‌تر به گل برسد. البته همه این‌ها با شرطی است که باشگاه به تعهداتش عمل کند تا بازیکنان از نظر ذهنی دغدغه فکری نداشته باشند.

 

 

از اینکه به تیم ملی عراق دعوت نشدی و جام ملت‌های آسیا را از دست دادی ناراحتی؟

بله ناراحتم چون خیلی دوست داشتم در این بازی‌ها به میدان بروم اما این تصمیم سرمربی عراق است و من هم به آن احترام می‌گذارم. شاید او فکر کرده من به تاکتیک تیمش نمی‌خورم.

قصد خداحافظی از تیم ملی عراق را نداری؟

نه. من مشکلی با دعوت نشدنم ندارم و هروقت که دعوت شوم، مثل یک سرباز در اختیار تیم ملی کشورم هستم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها