کد خبر: ۲۸۳۵۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
بررسی مواضع سیاسی مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی در دهه اخیر نشان می دهد که وی علی رغم تلاش اطرافیانش برای آنکه وی را یک روحانی بی طرف سیاسی نشان دهند؛ متمایل به اصلاح طلبان افراطی بوده و همواره از کاندیداهای این طیف منزوی شده حمایت کرده است.

به گزارش زاهدان پرس وی با حمایت دو دوره از سید محمد خاتمی و پس از آن از دکتر معین و در نهایت از موسوی نشان داه است که این روحانی اهل سنت تمایل فراوانی به این جریان سیاسی که هم اینک بسیار منزوی شده است دارد.

پافشاری بر این مواضع تا به آنجا بوده که وی حتی برای حمایت از کاندیداهای مجلس شورای اسلامی  و شورای شهر در زاهدان همواره از اصلاح طلبان حمایت کرده است؛ که پیمان فروزش نماینده فعلی زاهدان و وابسته به اصلاح طلبان افراطی از این موارد می باشد.

مولوی عبدالحمید حتی در دوره های از  انتخابات ریاست جمهوری منجمله دوره دوم انتخابات نهم و همچنین انتخابات دهم که مشخص بود کاندیداهای اصول گرایان برنده انتخابات می شوند حاضر به حمایت از اصولگرایان نشد.

وی در دوران ریاست جمهوری محمد خاتمی هیچگاه انتقاداتی را به شکل صریح از دولت وی انجام نداد و در ایام فتنه 88 انتخابات را زیر سوال برد و حتی مانند اصلاح طلبان افراطی در خطبه های نماز جمعه اش خواستار استفاده از ناظران بین اللملی بر انتخابات ایران شد!

به گفته ناظران سیاسی حمایت مولوی عبدالحمید طی دهه اخیر از جریانات افراطی اصلاح طلب سبب شده است که وی در افکار عمومی به عنوان یک روحانی اهل سنت سیاسی و وابسته به جریانات افراطی اصلاح طلب و به عنوان مهره این جریان در سیستان و بلوچستان شناخته شود.

این در حالیست که چندی قبل عطا الله مهاجرانی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اصلاحات و یکی از اعضای اصلی اتاق فکر فتنه گران در لندن و از گردانندگان سایت ضد انقلابی جرس ضمن تمجید بی سابقه از مولوی عبدالحمید وی را به صورت کامل تایید کرد!

مهاجرانی طی مطلبی در آن مقطع در سایت جرس نوشت :" عبدالحمید بدون شک شاخص ترین عالم دینی اهل سنت در کشور ماست. اسلام شناس و فقیهی دانشمند، اهل نظر و حکیم. سالهای طولانی است که با ایشان آشنا هستم. هر گاه توفیق سفر به زاهدان پیدا می کردم و یا ایشان به تهران می آمدند، دیداری صورت می گرفت."

این در حالیست که دفتر مولوی عبدالحمید همواره اعلام کرده است که مولوی عبدالحمید وابستگی سیاسی به اصلاح طلبان ندارد و سعی کرده است که مستقل عمل کند!

در همین حال سایت جرس در تازه ترین مطلب رپرتاژی برای عبدالحمید ضمن بازتاب خطبه های این هفته او در مسجد مکی زاهدان از  مولوی عبدالحمید به عنوان یک روحانی اصلاح طلب نام برده است.

نکته جالب انکه سایت جرس همواره در مطالب منتشره از مولوی عبدالحمید از او به عنوان پیشوا و رهبر اهل سنت حتی ایران نام می برد!

گفتنی است که در حالی سایت جرس از مولوی عبدالحمید به عنوان روحانی اصلاح طلب نام می برد که برخی از نزدیکان وی با سایت های ضد انقلاب در ارتباط می باشند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها