کد خبر: ۲۸۳۳۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۹     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
استاندار قم از گنجاندن نام این استان در طرح انتقال آب دریای خزر به کویر مرکزی خبر داد.
به گزارش 598 به نقل از مهر، چندی پیش نیز حجت‌الاسلام علی بنایی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران از تلاش نمایندگان مردم قم در مجلس برای اجرای طرح انتقال آب دریای خزر به قم خبر داده بود و حتی به جزئیات برگزاری جلساتی با حضور استانداران مازندران و سمنان اشاره کرده بود.

استاندار قم شامگاه شنبه در جلسه شورای اداری قم در این رابطه گفت: طرح انتقال آب دریای مازندران به سمنان مطرح بود ولی نام قم در آن ذکر نشده بود و با جلساتی که برگزار شد نام قم نیز در این طرح گنجانده شد.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور ادامه داد: آب دریای خزر در مبدا شیرین می‌شود و استفاد از آن هزینه‌بر است بنابراین از این آب برای کشاورزی استفاده نمی‌شود، به خاطر اینکه مقرون به صرفه نیست.

وی بیان داشت: در صدد هستیم از آب تصفیه شده دریای خزر برای مصارف شرب و صنعت استفاده شود.

51 درصد قمی‌ها مرد هستند

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نتایج اولیه سرشماری نفوس و مسکن در قم اظهار داشت: بر اساس این سرشماری 319 هزار و 655 خانوار شامل یک میلیون 142 هزار و 126 در قم زندگی می‌کنند که 51 درصد از آنها مرد و 49 درصد زن هستند.

وی ادامه داد: 95.7 درصد جمعیت استان قم در مناطق شهری و 4.3 درصد در روستاهای قم بسر می‌برند.

24 هزار شغل در قم ایجاد شد

حجت الاسلام موسی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود اشتغالزایی را اولویت اصلی مدیریت استان قم برشمرد و تاکید کرد: تعهدی که استان قم در اشتغالزایی کشور داشته ایجاد 35 هزار شغل است که بر اساس آخرین آماری که اعلام کردند 24 هزار شغل در قم ایجاد شده که اسامی 21 هزار نفر از آنها در سامانه رصد ثبت شده است و مابقی آنها توسط دستگاه‌های استان ثبت خواهد شد.

وی حمایت دستگاه‌ها از طرح‌های اشتغالزایی را ضروری دانست و تأکید کرد: دستگاه‌هایی که تاکنون اقدام به ثبت طرح‌های اشتغالزایی در سامانه رصد نکردند باید هر چه زودتر این اقدام را انجام دهند.

بهره‌برداری از 10 هزار مسکن مهر تا پایان سال

استاندار قم روند احداث مسکن مهر را پرشتاب توصیف کرد و بیان داشت: تا پایان امسال 10 هزار واحد مسکونی آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی ادامه داد: روند احداث مسکن مهر در روستاها هم پیشرفت خوبی دارد و استان قم برای چندمین بار رتبه اول را در مسکن مهر کسب کرد.

عمران و آبادانی بخش‌ها برای مهاجرت معکوس به روستاها

موسی‌پور گزارشی از سفرهای اول و دوم مدیران استان به بخش‌ها ارائه کرد و گفت: در دور اول سفر به بخش‌های استان در سال گذشته 232 مصوبه با اعتبار 51.2 میلیارد تومان به تصویب رسید که تاکنون بیش از 90 درصد این مصوبات اجرایی شد و مابقی آنها در سال جاری اجرایی می‌شود.

استاندار قم ادامه داد: در دور دوم سفر به بخش‌های استان نیز 295 مصوبه با اعتبار 69.7 میلیارد تومان به تصویب رسید.

وی به پیامدهای مثبت عمران و آبادانی بخش‌های استان اشاره کرد و افزود: عمران و آبادانی بخش‌ها موجب خواهد شد که همه جمعیت محروم روستایی به شهر مهاجرت نکنند و اگر زمینه‌ای فراهم شد شاهد مهاجرت معکوس باشیم و این هزینه کردن از روی تدبیر است.

حجت الاسلام موسی‌پور همچنین به تدوین لایحه بودجه سال 91 اشاره کرد و گفت: مدیران باید برای افزایش سهم قم از اعتبارات ملی همه تلاش خود را به کار گیرند و از همه امکانات و ابزارهای لازم برای متقاعدکردن مدیران ستادی استفاده کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها