وی افزود: این فیلمنامه صرفا به خاطر فیلمنامه شدن آثار مهم مقاومت به خصوص مقاومت بانوان نگارش یافته است و قطعا پس از آنکه تهیه کننده ای مناسب با فضای کار پیدا شود ، حقوق معنوی و مادی نویسنده کتاب از کانال تهیه کننده ادا می شود .
این فیلمنامه نویس جوان ادامه داد:یکی از سختیهای جدی ژانر زندان ، محدودیت های قصه در یک محیط بسته است . استفاده از قصههای فراوان کتاب به اضافه فضا سازی هایی که برای یک فیلمنامه نیاز بود تا شخصیت های جانبی عمق پیدا کنند باعث شده تا فیلمنامه با وجود اینکه بیشتر سکانس هایش در زندان امنیتی عراق واقع شده اما داستانهایی جذاب در سکانس های گوناگون داشته باشد که هم روایت مقاومت 4 دختر اسیر شده ایرانی است و هم قصه هایی متوالی دارد که توالی و تعاقب سکانس ها را بوسیله تاریخ اتفاقات حفظ می کند
نجفی در ادامه تصریح کرد: تبدیل چنین مضامینی به فیلمنامه به سبب آنکه رمان ، قصه و خاطره اساسا دارای نگرشی سوبژکتیو هستند و با تبدیل به مدیوم فیلمنامه و سپس تصویر شکلی ابژکتیو پیدا می کنند اساسا قواعد مختص به خود را طلب می کند . این قواعد سبب میشود که گاه طرفداران آثار نوشتاری احساس کنند که نوشته از مدیوم تصویر بهتر است که در واقع بخشی از این تصور نیز به سبب قوه تخیل بالا انسان در مواجه با متن است .
وی در پایان اظهار داشت:در این اثر برای اینکه مخاطبین کتاب نیز از تصویری شدن مجدد خوانده ها لذت ببرند به قواعد کلی داستان من زنده ام پایبند بوده ام اما با اقتضات ژانر ، با انجام تغییراتی زمانی و افزودن شخصیت هایی تازه با کاراکترهایی متفاوت داستانی خلق شده که می توان آنرا برداشتی آزاد از کتاب من زنده ام دانست.