کد خبر: ۲۸۳۰۴۰
زمان انتشار: ۱۳:۵۲     ۱۳ دی ۱۳۹۳
اگر بتوانیم با نفت ۵۰ دلار اقتصاد را مدیریت کنیم و درآمدهای مالیاتی را نیز به مجموع درآمدهای کشور اضافه می کنیم در وراقع به نوعی آموزه های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کردیم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز ؛ عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه تعابیر و تفاسیر متعددی از اقتصاد مقاومتی می‌شود، ولی به نظر من، اقتصاد مقاومتی نوعی تأكید است بر كار هدفمند، گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی ذهنیت مقاومت را، برای یک برنامه‌ی بلندمدت و اجرای آن تا به نتیجه رسیدن، ایجاد کنیم.

سید ابراهیم حسینی نسب در گفتگو با تراز با بیان اینکه مهم‌ترین درس اقتصاد مقاومتی همین است توضیح داد: هر شخصی به سهم خود باید مقاومت كند، گفته می‌شود اقتصاد مقاومتی، ریاضت نیست، این گفته درست است، ولی از امكانات باید استفاده كرد؛ زیرا سرمایه‌گذاری همیشه از طریق پس‌انداز حاصل می‌شود. اگر هرچه داریم را مصرف كنیم، هرگز نمی‌توانیم سرمایه‌گذاری كنیم. برای سرمایه‌گذاری، صرف‌نظر كردن از مصارف غیرضروری اجتناب‌ناپذیر است.

عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه بسیاری از كشورهای جهان، با اجرای ادبیات اقتصاد مقاومتی به رشد و توسعه رسیدند. هنوز هم خیلی از کشورهای جهان در حال مقاومت هستند. كشورهای غربی نیز همین كار را می‌كنند. كشوری مثل امریکا سالهاست ادبیات اقتصاد مقاومتی را اجرا کرده و من معتقدم بسیاری از موفقیتهای این کشور به خاطر مقاومتی است که در حوزه اقتصاد از خود نشان داده است.

وی ادامه داد: مطمئن باشید اقتصاد ایران تنها میتواند با ادبیات اقتصاد مقاومتی و توجه ویژه به آموزه های اقتصاد مقاومتی مشکلات اقتصادی را کاهش دهد وگرنه حتی در صورتی که تحریمها لغو و کاهش یاید نیز نمیتوان ادعا کرد که اقتصاد ایران به موفقیت برسد.

وی کاهش قیمت نفت در سال جاری و مدیریت اقتصاد در این شرایط را نوعی از اقتصاد مقاومتی بیان کرد و گفت : اگر بتوانیم با نفت ۵۰ دلار اقتصاد را مدیریت کنیم و درآمدهای مالیاتی را نیز به مجموع درآمدهای کشور اضافه میکنیم در وراقع به نوعی آموزه های اقتصاد مقاومتی را اجرایی کردیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها