کد خبر: ۲۸۳۰۲۲
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۱۳ دی ۱۳۹۳
محمد نوری در واکنش به از خط خوردن از تیم ملی گفت: به نظرم مردم بهترین و منصف‌ترین کارشناس هستند. وقتی در کوچه و خیابان همه می‌گفتند حق توست به جام ملت‌ها بروي دیگر نیازی به شلوغ‌بازی من نیست.

به گزارش پایگاه 598 ، در روزگاری که فوتبالیست‌های امروزی به خاطر یک دستمال، قیصریه را به آتش می‌کشند، شنیدن حرف‌های محمد نوری در برنامه ورزش و مردم درباره خط خوردن از تیم ملی و احترام گذاشتن به نظر کارلوس کروش می‌تواند همه ما را ذوق‌زده کرده و وادار به تحسین کند. پس از پایان این برنامه تلویزیونی، ما با کاپیتان پرسپولیس تماس گرفتیم و گپ زدیم که ماحصل آن را در قالب مصاحبه می‌خوانید.

چند روزی پس از خط خوردن از تیم ملی سکوت کردی، دلیل این سکوت چه بود؟
به نظرم مردم بهترین و منصف‌ترین کارشناس هستند. وقتی در کوچه و خیابان همه می‌گفتند حق توست به جام ملت‌ها بروي، وقتی همه رسانه‌ها، کارشناسان منتقدان و خبرنگاران در این رابطه حرف می‌زدند، دیدم دیگر نیازی به شلوغ‌بازی من نیست. ضمن آنکه در همه حال من به سلیقه سرمربی تیم ملی احترام می‌گذارم چون کارلوس کروش مسئول این تیم است و خودش باید پاسخگو باشد.

شنیدیم در اردوی آفریقای جنوبی میزان دوندگی تو پایین بوده و به همین دلیل خط خوردی؟
(تلخندی می‌زند) من که به دلیل مشکل مالیاتی 4 روز دیرتر از سایرین به آفریقای جنوبی رسیدم. در بازی آخر تدارکاتی هم که بازی کردم، 3 گل زدم و با تمام توانم تمرین می‌کردم و نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا مطرح می‌شود. باور کنید در بهترین شرایط بدنی و روحی خودم در سال‌های اخیر هستم.

به قول سرمربی استقلال بهترین هافبک آسیا!
همه دوستان و مربيان به من لطف دارند ولی تأکید می‌کنم به نظر کارلوس کروش احترام می‌گذارم.

شنیدیم در جمع نزدیکان خود گفته بودي اگر به جام ملت‌های آسیا می‌رفتی، در هر بازی گل می‌زدی.
شک نکنید! حمل بر خودستایی نباشد اما آنقدر به آمادگی خودم اطمینان دارم که اگر مسافر استرالیا می‌شدم و برای تیم ملی به میدان می‌رفتم، در هر بازی می‌توانستم گل بزنم.

ظاهراً در آخرین روز تمرین تیم ملی در ایران هم به کمپ محل تمرین تیم کشورمان رفتی و به تو آماده‌باش داده بودند که در صورت درست نشدن کار پولادی و سروش رفیعی، به همراه خانزاده عازم استرالیا شوی؟
نه، من به دعوت آقای کاشانی به اردوی تیم ملی امید رفتم و از نزدیک با آقایان مایلی‌کهن، خاکپور، طباطبایی و بر و بچه‌های تیم امید ملاقات کردم. کادرفنی تیم امید با شوري خاص و تلاشی فراوان به دنبال صعود تیم به المپیک هستند و از نزدیک شاهد زحمات این عزیزان بودم. در واقع من به اردوی تیم ملی بزرگسالان نرفته بودم. حرف‌هایی هم زده شده بود که... بگذریم!

یک‌ بار دیگر می‌پرسیم که معمولاً بازیکنان پس از خط خوردن از تیم ملی جاروجنجال به راه می‌اندازند. چرا چنین کاری نکردی؟
نیازی نبود! گفتم که هیچ‌وقت به خودم اجازه نمی‌دهم به سرمربی تیم ملی بی‌احترامی کنم و مربیگری هم امری سلیقه‌ای است. ضمن آنکه مردم و کارشناسان بارها گفته‌اند حق نوری است که اعزام شود و همین‌ها برای من کافی است.

اگرکارلوس کروش در ایران بماند، باز هم حاضری به تیم ملی کمک کنی؟
محمد نوری همیشه آماده خدمتگزاری به تیم ملی است. در جام‌ ملت‌های قبلی همراه تیم ملی بودم و آخرین گل ایران در جام ‌ملت‌ها را هم من زدم؛ تیمی که سرمربی‌اش آقای قطبی بود. در دوره قبل از آن هم با سرمربیگری آقای قلعه‌نویی به جام ملت‌ها رفتم و حالا هم که از سفر به استرالیا باز ماندم نباید اعتراض کنم.

می‌گویند کروش به سروش رفیعی اعتقاد دارد و به همین دلیل هم او را به جای محمد نوری به استرالیا برده است.
مبارک سروش رفیعی باشد. او بازیکن تکنیکی، جوان و خوب است و واقعاً خدا را شکر که حوزه نظام وظیفه بالاخره رضایت داد این دوستان تیم ملی را همراهی کنند تا خدای ناکرده هیچ بهانه‌ای دیگر وجود نداشته باشد.

برای پرسپولیس بد نیست که در تیم ملی اعزامی به جام‌‌ملت‌ها نماینده‌ای نداشته باشد؟
در بد بودن این اتفاق که شکی نیست اما کاري‌اش نمی‌شود کرد. تصمیمی است که سرمربی تیم ملی گرفته و باید به آن احترام گذاشت.

شنیدیم از قطر پیشنهاد داری. آیا از پرسپولیس جدا می‌شوی؟
نه تنها از قطر بلکه از یک کشور دیگر هم پیشنهاد دارم اما می‌خواهم تا آخر فصل در خدمت پرسپولیس باشم.

می‌شود بگویی از کدام کشور دیگر غیر از قطر پیشنهاد داری؟
(با اصرار فراوان ما راضی می‌شود) از آمریکا پیشنهاد دارم ولی به خاطر درگيری پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا و شرایط تیم محبوبم می‌خواهم بمانم و به آقای درخشان کمک کنم.

شنیدیم قهر کرده بودی و چند روزی سر تمرین نرفتی؟
بعد از خط خوردن از تیم ملی، چندان حال و احوال خوبی نداشتم و به همین خاطر از آقای درخشان اجازه گرفتم تا آخر هفته گذشته استراحت کنم و قهری در کار نبود.

باورش کمی سخت است که مشکل مالی و مالیاتی نداشته باشي و...
مشکل مالی و مالیاتی دارم اما بدون یک ریال دریافتی سر تمرین پرسپولیس رفتم تا ثابت کنم غیبت من در تمرینات هفته گذشته به خاطر پول نبوده است.

راستی بازیکنان برزیلی و خريدهای جدید پرسپولیس در نیم‌فصل را چطور دیدی؟
من فقط یک جلسه با تیم تمرین کردم بنابراین نمی‌توانم نظر درستی بدهم.

ولی می‌گویند «تادئو»ی برزیلی 7 کیلو اضافه وزن دارد.
(می‌خندد) ان‌شاءا... به زودی کیلوهای اضافی را آب خواهد کرد.

به عنوان سؤال آخر می‌خواهیم نظرت را درباره جدایی علی کریمی از تیم ملی بدانیم؟
علی کریمی کاپیتان من بوده و همیشه احترام خاصی برای او قائل هستم. حالا که این اتفاق پیش آمده، امیدوارم در پرسپولیس بتوانیم در خدمت کریمی باشیم. من نمی‌دانم چرا این تصمیم را گرفته ولی هرچه بوده، حتماً دلیل منطقی داشته است. خوشحال می‌شویم علی کریمی را در پرسپولیس ببینيم؛ چه بازیکن و چه مربی منتظرش هستیم.

خبر ورزشی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها