کد خبر: ۲۸۲۹۵
زمان انتشار: ۰۷:۰۰     ۰۶ آذر ۱۳۹۰
صفحه اصلی » مخالفت احزاب تونسی با سفر امیر قطر
احزاب سياسي تونس مخالفت قاطع خود را با حضور امير قطر در مراسم افتتاحيه مجلس ملي موسسان تونس اعلام کردند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از شبكه العالم"مولدي الفاهم" عضو کميته اجرايي حزب ترقي خواه دموکراتيک تونس گفت، اين حزب به شدت با حضور شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر در اولين جلسه مجلس مؤسسان مخالف است.

به گفته مولدي الفاهم اين حزب که در انتخابات اکتبر گذشته 16 کرسي مجلس موسسان را احراز کرده ، ممکن است در اعتراض به حضور امير قطر در نشست افتتاحيه مجلس موسسان تونس ، اين نشست را تحريم کند .

به گفته عضو کميته اجرايي حزب ترقي خواه دموکراتيک تونس، هيچ توجيهي براي حضور امير قطر در اين نشست وجود ندارد و تصميم امير قطر  براي حضور در جلسه افتتاحيه مجلس موسسان تونس مداخله خارجي در امور داخلي و نقض حاکميت ملي تونس است.

"حمه الهمامي" دبير کل حزب کمونيستي "کارگران" تونس هم با اعلام مخالفت با سفر امير قطر به تونس ، دعوت از حمد بن خليفه آل ثاني براي حضور در مراسم افتتاحيه مجلس موسسان را لکه ننگي براي دعوت کننده دانست .

الهمامي از امير قطر به عنوان مجري طرح هاي امريکا و رژيم صهيونيستي در جهان عرب ياد کرد و گفت، ملت تونس آزاده است و نيازي به مزدوران آمريکا و رژيم صهيونيستي ندارد.

"عبيد البريکي" سخنگوي اتحاديه کل تونس (بزرگترين سازمان صنفي تونس) با ابراز تعجب از دعوت از امير قطر براي حضور در مراسم اولين جلسه مجلس موسسان گفت، تنها تونسي ها حق حضور در اين مراسم را دارند و حضور اتباع خارجي در اين نشست به مثابه مداخله درامور داخلي کشور است.

اما "خالد الكريشي" سخنگوي رسمي جنبش الشعب الناصريه هم  تصميم امير قطر براي سفر به تونس وحضور در جلسه افتتاحيه مجلس موسسان تونس را مداخله خارجي در امور تونس دانست .

اخبار منتشره حکايت از آن  دارد "راشد الغنوشي" رئيس جبنش النهضه تونس در سفر به قطر و ديدار با شيخ حمد بن خليفه آل ثاني ،از وي براي حضور در جلسه افتتاحيه مجلس موسسان تونس دعوت به عمل آورده است .

راشد الغنوشي بلافاصه پس از اعلام نتايج انتخابات مجلس موسسان به  قطر سفر کرد.

"حمادي الجبالي" دبير کل جنبش اسلامي النهضه امروز در سخناني که در راديو "موزاييک اف ام" پخش شد ، از حضورامير قطر در جلسه افتتاحيه مجلس موسسان خبر داد .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها