کد خبر: ۲۸۲۸۲
زمان انتشار: ۲۲:۰۶     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
نظامیان حاكم مصر مدت اخذ رای را دو روز اعلام كردند تهران – شورای نظامی حاكم برمصر روز جمعه زمان رای گیری سه دوره ای انتخابات پارلمانی این كشور را كه روز دوشنبه آغاز خواهد شد ، دو روز تعیین كردند.

ايرنا : به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره به نقل از خبرگزاری رسمی مصر ( منا ) ، به این ترتیب زمان رای گیری انتخابات پارلمانی مصر روزهای د وشنبه و سه شنبه آیند ه خواهند بود.

منا به نقل از یك مقام نظامی مصر اعلام كرد : انتخابات طبق برنامه قبلی برگزار می شود ولی مدت زمان اخذ رای دو روز می باشد.

'عبدالمعز ابراهیم '– رییس كمیته برگزاری انتخابات – گفت : افزایش مدت زمان رای گیری موجب می شود مردم بیشتری در انتخابات شركت كنند.

انتخابات آتی در مصر اولین انتخاباتی است كه پس از بركناری حسنی مبارك در پی انقلاب ماه فوریه مصر برگزار می شود.

اعتراض های خونین مردم مصری در هفته گذشته كه خواهان كناره گیری نظامیان حاكم بر مصر هستند ، برگزاری این انتخابات را در موعد مقرر با شك و تردید همراه كرده است.

بعضی از احزاب و گروههای مصری تعویق انتخابات را خواستار هستند در حالیكه دیگر احزاب از جمله حزب عدالت و آزادی وابسته به جمعیت اخوان الملسمین بر برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر تاكید دارند.

انتظار می رود دراین انتخابات گروههای اسلامگرا در پارلمان جدید مصر – كه قراراست برای تعیین كمیته ای به منظور تهیه و تصویب قانون اساسی جدید مصر همكاری و كمك كند - بیشترین كرسی ها را كسب كنند.

27 استان مصر به سه گروه تقسیم شد ه اند و قراراست هریك این سه گروه استان به فاصله یك هفته از یكدیگر انتخابات را برگزاركنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها