کد خبر: ۲۸۲۷۸
زمان انتشار: ۲۱:۴۹     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
تهران - لجاجت شورای نظامی حاكم بر مصر در خودداری از اجابت خواسته های مردم این كشور موجب شده مردم و افكار عمومی این كشور در برخورد با تعیین 'كمال الجنزوری' به عنوان نخست وزیر دچار دودستگی شوند.

به گزارش ایرنا، شبكه الجزیره قطر روز شنبه اعلام كرد: كمال الجنزوری كه كارشناس برنامه ریزی اقتصادی است در دوران حاكمیت حسنی مبارك بر كشور مصر پست های مختلف دولتی را در اختیار داشته كه مهم ترین آنها نخست وزیری در سال های 1996 تا 1999 بوده است. همزمان با اعلام تعیین الجنزوری برای نخست وزیری، تظاهرات حمایت از شورای نظامی در میدان 'العباسیه' قاهره برگزار شد.

این در حالی است كه تعیین جنزوری به عنوان نخست وزیر جدید مصر با مخالفت قاطع تحصن كنندگان میدان التحریر قاهره مواجه شد. آنان خواستار انتقال قدرت از شورای نظامی كنونی حاكم بر مصر به یك شورای غیر نظامی ریاست جمهوری شدند. تظاهرات روز گذشته در میدان التحریر با عنوان 'جمعه حرمت خون شهید و اراده ملت' برگزار شد و برخی هم آن را 'جمعه فرصت آخر' نامیدند.

در همین حال نمایندگان جنبش های جوانان انقلابی، تعیین جنزوری را مردود دانستند و اعلام كردند دولت نجات انقلابی را در میدان التحریر به ریاست 'محمد البرادعی' تشكیل می دهند كه باید حداقل یك سوم اعضای آن جوانان انقلابی باشند.

'عبد المنعم ابو الفتوح'، 'احمد النجار'، 'اشرف البارودی' و 'حمدی صباح' از اعضای این دولت خواهند بود.

در شهر اسكندریه هم هزاران فعال سیاسی از شورای نظامی حاكم بر مصر خواستند فورا از قدرت كنار رود و قدرت را به دولت نجات ملی تسلیم كند. البته تظاهرات دیگری هم در برخی از مناطق اسكندریه با هدف حمایت از شورای نظامی مصر برگزار شد. شب گذشته درگیری هایی بین معترضان و نیروهای پلیس در نزدیكی اداره امنیت اسكندریه روی داد و نیروهای پلیس به سوی معترضان گاز اشك آور شلیك كرد.

قرار است كمال جنزوری نخست وزیر انتصابی شورای نظامی مصر امروز با نمایندگان احزاب و گروه های سیاسی برای تشكیل دولت جدید مشورت كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها