کد خبر: ۲۸۲۶۸۲
زمان انتشار: ۲۲:۴۲     ۱۱ دی ۱۳۹۳
سال 2014 میلادی در حالی آخرین روز خود را نیز پشت سر گذاشت که قیمت جهانی طلا طی سالی که گذشت با افت 2 درصدی روبرو شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ افزایش ارزش دلار و ادامه روند نزولی قیمت نفت فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده و موجب کاهش قیمت این فلز زرد شده است. قیمت طلا در پایان مبادلات روز چهارشنبه بار دیگر با افت 1.5 درصدی روبرو شده است.

بر اساس این گزارش البته افزایش ارزش دلار و تاثیر منفی آن تاحدی با افزایش تقاضای فیزیکی از سوی سرمایه گذاران به خاطر نگرانی های مربوط به تنش های سیاسی در روسیه و یونان جبران شده است.

قیمت طلا پس از افت شدید 28 درصدی در سال 2013 میلادی در سال 2014 نیز با افت نسبی 2 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات سال 2014 میلادی با 1.5 درصد کاهش به 1183 دلار رسیده است.

روز سه شنبه قیمت طلا برای لحظاتی به 1209 دلار رسید که این بالاترین رقم در دو هفته اخیر بوده است."الی تسفایه" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آر جی او فیوچرز تاکید کرد که به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی از قیمت نفت تبعیت می کند.

قیمت طلا در سال 2014 نسبت به سال قبل از آن با نوسانات کمتری روبرو شده است. دامنه نوسانات قیمت طلا در سال 2013 میلادی بیش از 500 دلار بوده ولی نوسانات آن در سال 2014 میلادی حدود 260 دلار در هر اونس شده است.

نگرانی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و احتمال افزایش نرخ بهره فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. تحلیلگران موسسه مالی ای بی ان آمرو نیز اعلام کردند که با توجه به عملکرد مثبت دلار در سال 2014 میلادی کاهش قیمت طلا امری طبیعی بوده ولی رشد تقاضای فیزیکی به خاطر تحولات سیاسی جهان تاحد زیادی مانع از کاهش شدیدتر قیمت طلا شده است.

موسسه ای بی ان افزود: با توجه به تقویت ارزش دلار و احتمال افزایش نرخ بهره این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با افت بیشتری روبرو شود و به کمتر از 1000 دلار در هر اونس برسد.

قیمت نقره نیز در سالی که گذشت با افت 19.5 درصدی روبرو شد و قیمت پلاتین نیز افت 12 درصدی را تجربه کرده است. پالادیوم با 11 درصد رشد بهترین عملکرد قیمتی را در بین فلزات گرانبها داشته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها