کد خبر: ۲۸۲۳۱
زمان انتشار: ۱۶:۱۶     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
تهران – تلاش های آمریكا برای تصویب یك قرارداد بین المللی كه براساس آن بتوان همچنان از بمب های خوشه ای استفاده كرد، راه به جایی نبرد.

ايرنا : به گزارش روزنامه انگلیسی گاردین، با تلاش كشورهای ائتلاف مخالف استفاده از بمب های خوشه ای، چانه زنی ها و فشارهای دو هفته گذشته آمریكا باهدف افزودن یك پروتكل الحاقی به پیمان منع استفاده از بمب های خوشه ای سازمان ملل متحد، به شكست منجر شد.

آمریكا در صدد بود با افزودن یك بند، سرپوشی برای رسمیت بخشیدن به استفاده از بمب خوشه ای را در متن پیمان سازمان ملل كه بیش از 100 عضو دارد بگنجاند.

آمریكا از امضا كنندگان این پیمان نیست و در مذاكرات ‍ژنو نیز سازندگان بمب خوشه ای، از جمله روسیه، چین، هند، پاكستان و همچنین رژیم صهیونیستی از واشنگتن برای رسمیت بخشیدن به استفاده از این بمب ها، حمایت كردند كه به شكست منجر شد.

بمب خوشه ای سلاح مرگباری كه در عراق و افغانستان توسط آمریكا و در لبنان از سوی رژیم صهیونیستی نیز استفاده شد، مخزنی از بمب های كوچك و فریبنده است كه پس از اصابت به هدف، در منطقه ای بزرگ پخش می شوند و تا مدت ها پس از رها شدن به خاطر رنگ و شكل جذاب، بویژه كودكان را می كشد یا دچار قطع عضو می كند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها