کد خبر: ۲۸۲۲۵
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
بر اساس نتایج یک نظرسنجی؛
بر اساس نتایج یک نظرسنجی، 77 درصد از مردم آلمان خواستار منع فعالیت حزب نئونازی این کشور هستند.

به گزارش فارس به نقل از راوستوری، این نظرسنجی که نتیجه آن روز جمعه اعلام شد، پس از آن انجام می‌شود که نقش حزب مزبور در قتل 10 نفر از جمله تعدادی مغازه‌دار ترک فاش شد.
 
این نظرسنجی که توسط آژانس "فرشون گروپ واهلن" انجام شده نشان می‌دهد که 77 درصد از مردم با منع فعالیت حزب مزبور موافق‌اند، 19 درصد بر این باورند که حزب نئونازی باید به فعالیت خود ادامه دهد و 4 درصد نیز پاسخی به این سوال نداده‌اند.
 
اخیرا گروهی نئونازی در آلمان کشف شده است که مسئول قتل 8 مغازه‌دار مهاجر ترک، یک فرد یونانی و یک مامور پلیس است. قتل‌ها در سال‌های 2000، 2006 و 2007 صورت پذیرفته‌اند. افشای این قتل‌ها نگرانی‌ها را در این خصوص که آلمان چشم‌های خود را بر روی رشد راستگرایی افراطی در این کشور بالا برده‌ است، افزایش می‌دهد.
 
صدر اعظم آلمان نیز قتل‌های مزبور را به منزله تخریب چهره آلمان دانسته است. پلیس تاکنون سه تن از متهمین قتل‌های فوق را دستگیر کرده است.
 
نئونازی‌های آلمان معتقد بر برتری نژادی ژرمن‌ها بر سایر نژادها هستند و حمله به مهاجران خارجی از جمله اموری است که به انجام می‌رسانند. حزب ناسیونال سوسیالیست کارگران آلمان (نازی) مسوول آغاز جنگ دوم جهانی بود که پرتلفات‌ترین جنگ تاریخ به حساب می‌آید. نئونازی‌ها خود را پیروان این حزب می‌دانند.
 
انتهای پیام/ک.ص
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها