کد خبر: ۲۸۱۸۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
رئیس جمهوری سوریه در نشستی با ۵۰ جوان سوری به سوالات آنان درباره تحولات این کشور پاسخ داد و با بیان اینکه «توقع نداشته باشید تا زمانیکه به آمریکا نه می‌گوییم آسایش داشته باشیم» تاکید کرد که سران عرب پس از بحران برای عذرخواهی به دمشق خواهند آمد.
به گزارش فارس، بشار اسد در سخنانی که در جمع ۵۰ نفری جوانان سوریه در کاخ الشعب کاخ ریاست جمهوری در دمشق بیان کرد، کشورش را پیروز توطئه کنونی در کشورش دانست و درباره توطئه‌های آمریکا هشدار داد و تاکید کرد که سران عرب از اقدامات خود علیه سوریه پشیمان می‌شوند.

اسد: سران عرب برای عذرخواهی به دمشق خواهند آمد
به گزارش رسانه‌های سوریه، بشار اسد در این سخنان با اشاره به سران عرب گفت: برادران عربی که علیه ما توطئه می‌کنند، آنها را خواهید دید که پس از بحران به دمشق خواهند آمد تا از آنچه از آنان سر زده عذرخواهی کنند.

رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به  سوالی درباره طرح اتحادیه عرب و این انتقاد که جرا دمشق طرح اتحادیه را پذیرفت، گفت: این چیزها برای ما جدید نیست. ما دارای ملیت عربی هستیم و از هویت عربی خود دست نمی‌کشیم... با این که می‌دانستیم این امر [طرح اتحادیه عرب برای سوریه] نتیجه‌ای نخواهد داشت دوستان ما کمک کردند و خواستار برگزاری نشستی برای مقابله با فشارها شدیم و آنان نیز به دلیل کمک به ما تحت فشار قرار گرفتند... کسانی که این درخواست ما را رد کردند خودشان را رسوا و طرح‌شان را بر ملا کردند.

ترکیــه/ بشار اسد: امیدم این است که پرچم ترکیه را آتش نزنیم
بشار اسد در پاسخ به سوالی دیگر درباره ترکیه گفت: هنوز کسانی [در ترکیه] هستند که رؤیای امپراتوری عثمانی در دل آنان زنده است. با اینکه می‌دانند این امر را نمی‌توانند محقق کنند اما تلاش می‌کنند با سوء استفاده از برخی احزاب که شعارهای دینی سر می‌دهند، نفوذ خود در کشورهای عربی را گسترش دهند.

بشار اسد افزود: امیدم این است که پرچم ترکیه را آتش نزنیم، ملت ترکیه به این پرچم خیلی افتخار می‌کند.

آینده سـوریـــه/ اسد: انتظار نداشته باشید تا وقتی به آمریکا نه می‌گوییم سوریه آسایش داشته باشد
رئیس جمهوری در خصوص آینده بحران و کشورش گفت: ما می‌دانیم که سوریه پس از خروج پیروزمندانه از بحران، از دست توطئه‌های آنان آسوده نخواهد بود. توقع نداشته باشید تا زمانیکه به آمریکا نه می‌گوییم آسایش داشته باشیم.

اسد: گروه‌های مسلح سه دسته هستند با این سه دسته ابدا تسامح نمی‌کنیم
اسد در پاسخ به سوالی دیگر درباره افراد و گروهک‌های مسلح در این کشور گفت: گروهک‌های مسلحی که به ارعاب مردم سوریه اقدام می‌کنند سه دسته هستند: دسته اول افراد وابسته به اخوان المسلمون [شاخه سوریه] هستند. دسته دوم وهابی‌های تکفیری هستند و دسته سوم جنایتکاران محکوم شده به احکامی مانند اعدام یا حبس ابد هستند.

بشار اسد تاکید کرد: با این سه دسته ابدا تسامح نخواهد شد و در هر جایی که باشند آنان را تحت پیگرد قرار می‌دهیم.

اسد: فرار چند ده سرباز شکاف در ارتش نیست
رئیس جمهوری سوریه در پاسخ به سوالی دیگر درباره فرار سربازان از ارتش سوریه لبخندی زد و گفت: اگر فرار چند ده سرباز شکاف در ارتش است پس همه ارتش‌های دنیا دارای شکاف و چنددستگی هستند.

اتحادیه عرب که پیش از این مشارکت و عضویت سوریه در این سازمان عربی را به بهانه خشونت در این کشور تعلیق کرده بود، روز یکشنبه (فردا) برای بررسی تحریم‌های اقتصادی علیه دمشق تشکیل جلسه خواهد داد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها