کد خبر: ۲۸۱۸۴
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۰۵ آذر ۱۳۹۰
خبر حوزه: حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز طلاب استان قم، با اشاره به این که انسان، موجودی اجتماعی است و خانواده نقش مهمی در تربیت فرد ایفا می‌کند، اظهارداشت: طلاب و خانواده‌های آنان باید نوعی از زندگی و تعامل اجتماعی را در درون خانواده ایجاد کنند که برای دیگران الگو باشند.

وی، آیه 74 سوره فرقان را یکی از آیات کلیدی در تربیت خانواده به خصوص خانواده‌های طلاب ذکر کرد و افزود: خداوند در این آیه می‌فرمایند، بندگان پرهیزکار از خداوند در خواست می‌کنند که ابتدا خانواده آنها نورچشم شان باشند و در مرحله بعد اعضای خانواده آنها مقتدای پیشوایان باشند؛ در هر دو دعا، رموزی نهفته است که توجه به آنها می‌تواند مشکل گشای بسیاری از روابط خانوادگی باشد.

معاون مجتمع آموزش عالی امام خمینی‌(ره) با اشاره به اهمیت رعایت اصول اخلاقی و فرهنگی خانواده‌های طلاب در سطح اجتماع، ادامه داد: روحانیون به واسطه موقعیت اجتماعی همواره در منظر عمومی قرار دارند و کوچکترین رفتار حتی عادی آنان نیز برای دیگران مورد سوال واقع می‌شود؛ بنابراین خانواده‌های طلاب نیز بار حساسیت اجتماعی را احساس می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این مطلب که برخی غفلت‌ها از سوی برخی طلاب و یا خانواده‌های آنان به نام دین منعکس می‌شود، گفت: طلاب و خانواده‌های آنان باید خود را در مقابل این لباس و جایگاه مسئول بدانند؛ البته این بدان معنی نیست که تکلف در کلام و منش و زندگی طلاب راه پیدا کند و بسیاری از کارهای روزمره را انجام ندهند، ولی به هر ترتیب می‌بایست به برخی مسایل از جمله جامعه شناسی نیز توجه داشت.

وی خطاب به خانواده‌های طلاب خاطرنشان ساخت: یکی از رموز تعامل موفق والدین با فرزندان این است که دنیای آنان و دنیای شریک زندگی مان را بشناسیم و با علم به روحیات، علایق و سلایق روابط خود را شکل دهیم و در بسیاری از مواقع کمک کنیم با کمی ایثار و گذشت زمینه‌های رضایت مندی را در زندگی ایجاد کنیم.

این کارشناس مباحث تربیتی و خانواده ادامه داد: مسئولیت پذیری یک زوج در زندگی یکی از کلیدهای اصلی موفقیت در روابط خانوادگی است؛ زیرا اگر به مسئولیت خود در قبال طرف مقابل آگاه نباشیم و به آن عمل نکنیم، به طور قطع ادامه زندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی، توجه به اصل احترام متقابل در زندگی مشترک را از دیگر رموز زندگی سعادتمند ذکر کرد و گفت: رعایت دافعه‌ها و جاذبه‌های زوجین از دیگر رموز موفقیت در زندگی مشترک است که اگر به این مسایل توجه کنیم می‌توانیم زندگی سعادتمندی را در کنار هم داشته باشیم و فرزندان صالحی را نیز به اجتماع و جامعه اسلامی تحویل دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها