کد خبر: ۲۸۱۳۸۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۰۷ دی ۱۳۹۳
در اين تمرين خواهيد ديد که سرمربي بايرن‌مونيخ چطور تاکتيک‌هاي هجومي مرگبارشان را تمرين مي‌کند .
به گزارش598،به نقل از سایت رسمی کانون مربیان فوتبال ایران IFCA، "پپ گواردیولا" یک مربی با فلسفه کاملا هجومی ا‌ست. او در بارسلونا و بایرن‌مونیخ تاکتیک‌های هجومی ویژه‌ای را به کار می‌گیرد و تیم‌هایش با استفاده از همین تاکتیک‌ها رقبا را با شکست‌های سنگین بدرقه می‌کنند. در این تمرین شما تاکتیک موقعیت‌گرا، یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های هجومی سرمربی بایرن مونیخ آشنا می‌شوید.زمین تمرین برای این تمرین باید مثل تصویر (عکس هوایی از تمرین بایرن مونیخ) خط‌ کشی شود. بازیکنان باید به خوبی با تقسیم‌بندی‌های این نقشه آشنا باشند.



برای بهترین اجرای این تاکتیک نیاز دارید قبل از هرچیز ذهن بازیکنان را برای انجام آن آماده کنید. در این تاکتیک پست، تعریف عام خود را از دست می‌دهد. بازیکنان براساس آرایشی که سرمربی تعیین می‌کند در زمین قرار می‌گیرند اما تعاریف معمول هر پست در این تاکتیک وجود ندارند. در این تمرین باید در هر محور افقی تنها سه بازیکن و در هر محور عمودی تنها دو بازیکن حضور داشته باشند. سایر بازیکنان باید به سرعت جای خود را تغییر دهند و از محورهای شلوغ خارج شوند.

بازیکنان تیم را در قالب دو تیم 11 نفره تقسیم کنید و سوت آغاز بازی تمرینی را بزنید. به محض اشتباه بازیکنان، بازی را متوقف کنید. زمانی که شما سوت می‌زنید کسی نباید حرکت کند و همه باید همان‌جا بایستند. بازیکنان صاحب توپ نباید آن را نگه دارند. در این تمرین هدف از گردش توپ، ایجاد تحرک در بین بازیکنان حریف است. بازیکنان تیم مقابل نیز باید در منطقه‌ای که توپ حضور دارد تجمع کنند و با فشار روی بازیکن صاحب توپ او را وادار کنند اشتباه کند.



بازیکنان تیم صاحب توپ در مقابل این پرس باید توپ را بیشتر به حرکت دربیاورند و در کمترین زمان ممکن آن را با یک پاس به سمت دیگر بفرستند. اجازه ندهید زمان از دست برود. یک پاس به طرف مقابل، یک پاس دیگر و ضربه به سمت دروازه. اجازه ندهید بازیکنان صاحب توپ با پاس‌های افقی توپ را حرکت دهند. در این تمرین اکثر پاس‌ها باید در کانال‌های عمودی و به سمت دروازه حریف باشد. در تمام طول تمرین تعداد بازیکنان در محورهای عمودی و افقی کشیده شده روی زمین نباید از سه و دو بیشتر باشد.

هدف از این تمرین حفظ توپ و ایجاد موقعیت در بخش‌های دیگر زمین است. اگر تیم شما بتواند در تجمع بازیکن در همه سطح زمین، بالانس خواسته شده در این تمرین را اجرا کند به تیمی خطرناک در حمله غیرقابل نفوذ در دفاع تبدیل می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها