کد خبر: ۲۸۱۲۳۲
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۰۷ دی ۱۳۹۳
چند روز پس از نامه وزارت كار به كارفرمايان، حالا در نامه‌اي جديد به كارگران از آنها خواسته شد تا ظرف مدت 10 روز بسته پيشنهادي خود را براي حفظ قدرت خريد خانوار ارائه كنند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «مهر» در نامه وزارت كار به كارفرمايان تأكيد شده بود بسته پيشنهادي كارفرمايان بايد براي طرح در شوراي عالي كار و بحث درباره چگونگي افزايش حقوق و دستمزد سال آينده نيروي كار ارائه شود. در عين حال، نمايندگان كارفرمايان اعلام كرده بودند مهلت داده شده كم است و آنها بايد درخواست وزارت كار را در هيئت مديره كانون عالي كارفرمايان ايران مطرح و سپس نتيجه‌گيري كنند.

اصغر آهني‌ها نماينده كارفرمايان در شوراي عالي كار در اين باره گفته بود نمي‌توان در مدت زمان كوتاه در زمينه ميزان افزايش دستمزد و مزاياي جانبي شغل نيروي كار در سال 94 تصميم‌گيري كرد و لازم است تا كارفرمايان بسته نهايي خود را تدوين و به جلسات شوراي عالي ببرند.

اين مقام مسئول كارفرمايي به اين مطلب نيز اشاره كرده بود كه كارفرمايان درصدي را به عنوان افزايش دستمزد سال آينده كارگران در نظر خواهند گرفت و سپس پيرامون همان در شوراي عالي كار بحث و بررسي خواهند داشت و بيشتر از آن به عنوان مزاياي جانبي شغل چيزي را در نظر نخواهند گرفت.

او عنوان كرده بود كه كارفرمايان بسته پيشنهادي دستمزد سال آينده كارگران را حول و حوش تصميم دولت درباره افزايش حقوق كارمندان تنظيم و ارائه مي‌كنند. گفتني است، دولت ميزان افزايش حقوق سال آينده 4 ميليون كارمند دولت را 14 درصد در نظر گرفته است.

در عين حال، وزارت كار در نامه‌اي ديگر خطاب به نمايندگان كارگران كشور خواستار ارائه پيشنهادات جامعه كارگري درباره چگونگي تقويت قدرت خريد كارگران شده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها