کد خبر: ۲۸۱۱۶
زمان انتشار: ۲۱:۵۵     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
هماهنگ کننده ائتلاف انقلابيون 17 فوريه در ليبي درباره توطئه قطر برای عادی سازی روابط رژیم صهیونیستی با لیبی هشدار داد.

رجانيو ز:  "عبدالسلام المسماري" روز چهارشنبه در گفت و گو با العالم، درباره توطئه قطر براي عادي سازي روابط ليبي و رژيم صهيونيستي، اظهار داشت: محال است که ليبي با رژيم صهيونيستي ارتباط برقرار کند؛ زيرا ملت ليبي اين رژيم را به رسميت نمي شناسد.

وی افزود: ملت ليبي به اصولي پايبند است و هيچ دولتي در اين کشور چه در مرحله انتقالي و چه در مراحل آينده به هيچ وجه نمي تواند اين از اصول تخلف کند و يکي از مهم ترين اصل از اين اصول مخالفت با موجوديت رژيم صهيونيستي است.

المسماری اظهار داشت: قطر تلاش دارد دولت هايي در کشورهای انقلابی عربی بر سر کار بیایند که اسراييل، از پيامدهاي انقلاب هاي عربي در امان باشد.

المسماری همچنین نقش مشکوک قطر در ليبي و حمايت مالي و تسليحاتي از يک گروه ضد بقيه گروه ها و همچنين دخالت در امور داخلي ليبي و آسيب زدن به حاکميت ملي اين کشور را محکوم کرد و نقش قطر در چندين کشور عربي را به نفع اسراييل ارزيابي کرد.

عبدالسلام المسماري با اشاره به دخالتهای قطر در امور داخلی لیبی، خاطرنشان کرد: ما کمک قطر به ليبي در ابتداي بحران را انکار نمي کنيم، اما ليبيايي ها از نقش فزاينده قطر در داخل ليبي نگران هستند؛ بويژه اینکه نقش اين کشور از کمک رساني فراتر رفته و به عبور از خطوط قرمز تبدیل شده، و حاکميت ملي را مورد تعرض قرار داده است.

وي افزود : ما در ائتلاف انقلاب 17 فوريه مدت ها پيش به اين موضوع پي برده بوديم، زيرا قطر به جاي کمک به وزارت دفاع يا رياست ستاد نيروهاي مسلح، به حمايت نظامي مستقيم از برخي گروه ها مبادرت مي کرد. حال سئوال ما اين است که آيا قطر جرات مي کند که به تشکيلاتي با رويکرد اسلامي حتي يک گلوله کمک نظامي کند، بدون اينکه از غرب و آمريکا اجازه بگيرد؟

المسماري خاطر نشان کرد : رييس ستاد ارتش قطر در يکي از نشست هاي خود از امکان ايجاد پايگاه نظامي بيگانه در اراضي ليبي سخن به ميان آورد، و ليبيايي ها اين موضوع را زير نظر دارند زيرا در قبال مساله حاکميت ملي به شدت حساس هستند و قطر بايد در محاسبات خود بازنگري کرده و پا را از گليم خود فراتر نگذارد.

وي در پاسخ به سئوالي درباره کمک نظامي و مالي قطر از يک طرف ليبي ضد طرف هاي ديگر نيز گفت : اين يک موضوع محرمانه نيست . قطر از برخي طرف هاي شناخته شده در ليبي به شدت حمايت و پشتيباني مي کند و در اين مجال کافي است که بگوييم محموله هاي تسليحاتي که از قطر به ليبي رسيد در اختيار ارتش ملي ، تشکيلات انقلابيون ، رياست ستاد نيروهاي مسلح و وزارت دفاع قرار نگرفت و به اين ترتيب مشخص است که قطر از تشکيلات انقلابيون پشتيباني نمي کند، بلکه فقط به دنبال حمايت و پشتيباني از گروهي خاص است.

هماهنگ کننده ائتلاف انقلابيون 17 فوريه در ادامه افزود : قطر جرات نمي کند به يک تشکل يا گروه شبه نظامي حتي يک گلوله کمک نمي کند مگر آن که از سوي قدرت هاي بزرگ اجازه داشته باشد.

وی افزود: متاسفانه قطر با هيات هاي قبايلي ليبي ديدار مي کند، و مبالغ هنگفتي به آن ها مي دهد و از سوي ديگر مبالغ زيادي به برخي از مسئولان که به قطر سفر کرده بودند اعطا کرد، و اين مساله علنا اتفاق مي افتد و مساله محرمانه اي نيست.

المسماری اظهار داشت: اين مبالغ به مثابه رشوه هستند برخي از آقايان که اين مبالغ را دريافت کردند آن ها را به شوراي ملي انتقالي تحويل دادند اما برخي ديگر اين مبالغ را نزد خود نگهداشتند.

هماهنگ کننده ائتلاف انقلابيون 17 فوريه همچنين خاطر نشان کرد که قطر عامل فاش شدن مفاد اعلاميه قانون اساسي ليبي و مفاد ماده 30 درباره نظام حاکميت ليبي در مرحله انتقالي است.

وي افزود : عامل تدوين و تصويب اين ماده و فاش شدن آن ، جريان مورد حمايت قطر بود آن ها با فريبکاري ، متن مورد نظر را به نام سازمان هاي مردم نهاد اعلام کردند، اين در حالي است که سازمان هاي مردم نهاد سياسي که چنين موضوعي به نام آن ها علني شده بود ، رويکردي ديگر دارند.

المسماری اظهار داشت: بر اساس اين سند ليبيايي ها ناچار مي شوند حکومت در سطح رياست جمهوري و قوه قانونگذاري را پيش از تدوين و تصويب قانون اساسي انتخاب کنند و اين کار مي تواند به درگير شدن ليبي در جنگي مسلحانه و داخلي براي کسب قدرت بينجامد به نظر مي رسد قطر خواهان ايجاد فضاي درگيري در ليبي است که به درخواست دخالت بيگانگان در اين کشور منجر شود به همين سبب ما از پيامدهاي دخالت قطر در امور داخلي ليبي به شدت نگران و بيمناکيم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها