کد خبر: ۲۸۰۹۵
زمان انتشار: ۱۰:۴۷     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
تهران- حدود 13 میلیون رای دهنده مغربی امروز به منظور انتخاب نمایندگان پارلمان به پای صندوق های رای می روند.

ايرنا: به گزارش روز جمعه شبكه تلویزیونی العربیه، این انتخابات در پی تغییرات قانون اساسی در مغرب برگزار می شود و به موازات تبلیغات گسترده مسوولان مغربی مبنی بر دعوت به شركت در انتخابات، جنبش 20 فوریه نیز تحریم انتخابات را خواستار شد.

خبرنگار العربیه در این باره گفت: نگاه ها اكنون به سوی مغرب است كه خود را كشوری می داند كه با ایجاد تغییرات در داخل وضعیت آن با تكاپوی موجود در برخی كشورهای عربی متفاوت است.

تعداد زیادی حزب سیاسی در انتخابات امروز رقابت می كنند كه برخی از آنان در قدرت حاكم قرار داشته و برخی دیگر از مخالفان هستند.

حزب استقلال قدیمی ترین حزب سیاسی مغرب است كه همچنان به فعالیت سیاسی خود ادامه می دهد و 53 كرسی در پارلمان دارد و 'عباس الفاسی' دبیر كل این حزب، نخست وزیر كنونی مغرب است.

حزب اتحاد سوسیالستی نیروهای مردمی، بزرگترین حزب چپگرای مغرب است و 'عبدالواحد الراضی' دبیركل آن و رئیس مجلس نمایندگان است و 41 كرسی در مجلس در اختیار دارد.

حزب عدالت و توسعه كه حزب مخالف است و در مجلس نمایندگان 46كرسی دارد از دیگر احزاب شركت كننده در انتخابات امروز است.

حزب تجمع ملی برای آزادیخواهان كه حزب راستگرای لیبرال است و در دولت كنونی مغرب مشاركت داشته و 39كرسی مجلس را در اختیار دارد، از نظر تعداد احزاب موجود در آن بزرگترین ائتلاف در مغرب را رهبری می كند و 'صلاح الدین المزوار' دبیر كل آن، اكنون وزیر اقتصاد و دارئی دولت مغرب است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها