کد خبر: ۲۸۰۹۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۴     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
تهران- وزارت كشور عربستان سعودی به كشتار معترضان در جریان اعتراضات اخیر در شرق این كشور، اعتراف كرده است.

ايرنا: به گزارش شبكه تلویزیونی سی ان ان، سخنگوی وزارت كشور عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام كرد كه در جریان اعتراضات اخیر در این كشور، 4 تن كشته و 9 نفر نیز مجروح شدند.

منصور التركی سخنگوی وزارت كشور عربستان سعودی در همین خصوص تصریح كرد: دو تن از شهروندان در جریان اعتراضات كشته شدند و دو تن دیگر نیز در جریان درگیری های به وجود آمده در یك مراسم تشیع جنازه جان خود را از دست داده اند.

بر اساس این گزارش، درگیری ها در منطقه قطیف در استان شرقی عربستان سعودی اتفاق افتاده است.

استان شرقی عربستان سعودی، منطقه ای است كه اكثر ساكنان آن را اقلیت شیعه این كشور تشكیل می دهند.

این درحالی است كه سخنگوی وزارت كشور عربستان در عین حال منابع جنایتكار ناشناس را باعث تلفات در جریان این درگیری ها معرفی كرده است.

التركی همچنین خاطر نشان كرد كه ناآرامی ها در قطیف از روز دوشنبه آغاز شد و با ناآرامی هایی كه روز پنجشنبه اتفاق افتاد به اوج خود رسید.

بر اساس این گزارش، در اوایل سال جاری نیز ، معترضان شیعه در منطقه قطیف از دولت سعودی خواستند تا زندانیان شیعه را آزاد كرده و آزادی های بیشتری را به آنان بدهد.

به گفته سی ان ان، این تظاهرات كه تظاهراتی مسالمت آمیز بوده است در عین حال خواستار خروج نیروهای نظامی عربستان سعودی از بحرین بوده است.

كشور عربستان سعودی از نیمه های فوریه نیروهای نظامی خود را به منظور كمك به سركوب تظاهرات مردمی در بحرین، به این كشور اعزام كرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها