کد خبر: ۲۸۰۹۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
مدودیف
مسكو - 'دمیتری مدودیف' رییس جمهوری روسیه اعلام كرد كه آمریكا سامانه پدافند موشكی خود در اروپا را بر كشورهای این قاره تحمیل می كند.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش دفتر مطبوعاتی كاخ كرملین، مدودیف روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: شركای اروپایی ما كه برای به زحمت نینداختن آنها از ذكر نام شان خودداری می كنم، بارها اعلام كرده اند كه آمریكا در این باره تصمیم گرفته و این طرح را اجرا می كند.

مدودیف به نقل از سران كشورهای اروپایی تحت نفوذ آمریكا ادامه داد: نقش ما به این صورت است كه اعضای ناتو هستیم و قلمروی خود را برای استقرار سامانه در اختیار آمریكا قرار می دهیم و هیچ كار دیگری نداریم.

رییس جمهوری روسیه گفت: از این رو باید در باره سامانه موشكی قاره اروپا در وهله اول با آمریكا و پیمان ناتو به توافق برسیم.

وی خاطرنشان كرد: بدیهی است كه روابط روسیه با اتحادیه اروپا متنوع و چند بعدی بوده و به بحث در باره سامانه موشكی در این قاره محدود نمی شود.

رییس جمهوری روسیه روز چهارشنبه نیز نسبت به پاسخ كشورش به سامانه موشكی آمریكا به واشنگتن هشدار داد و اعلام كرد كه این امر ممكن است به خروج روسیه از پیمان استارت -2 منتهی شود.

آمریكا به بهانه های واهی و بی اساس تهدید موشكی برخی كشورها و در اصل در راستای برنامه های توسعه طلبانه خود، تصمیم به ایجاد سپر موشكی در قاره اروپا گرفته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها