کد خبر: ۲۸۰۷۷۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۴     ۰۵ دی ۱۳۹۳
سازمان مالیاتی به راحتی می تواند قانون صندوق فروش را اجرا کند؛ فقط کمی همت میخواهد. البته در این میان می تواند از نیروی انتظامی و قوه قضایه نیز کمک بگیرد. اجرا این قانون درآمدهای مالیاتی را افزایش می دهد. ی تعزیری برای برخورد با آن ها در اختیار دارد و می‌تواند از قوه قضاییه و نیروی انتظامی کمک بگیرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تراز، عضو انجمن اقتصاددانان ایران با بیان اینکه برخی از اصناف می ترسند با اجرای قانون صندوق فروش درآمدهایشان مشخص شده و همه چیز درباره دخل و خرجشان شفاف شود گفت: به همین دلیل با اجرا و عملیاتی شدن قانون صندوق فروش مخالفت می کنند.

محمد باقر صدری در گفتگو با خبرنگار تراز ادامه داد: بدون شک اجرای قانون صندوق فروش می تواند درآمدهای مالیاتی دولت را بیش از بیش افزایش دهد و منجر خواهد شد تا اتکای دولت به درآمدهای نفتی تا حدودی کاهش یابد. قانون صندوق فروش سالهاست جز قوانین لازم الاجراست اما متاسفانه به دلیل ضعف مجریان اجرا نمیشود.

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان مالیاتی در این زمینه تعلل کرده و به راحتی می تواند این قانون را اجرا کند تصریح کرد: البته نمی خواهم بگویم اجرای این قانون در سطح کشور کار آسانی است اما به جرات می گویم ممکن است. دولت اگر بخواهد با جدیت قانون صندوق فروش را عملیاتی کند، می تواند.

وی در ادامه به اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: دولت وقت چند سال پیش با اینکه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده مخالفان زیادی داشت اما با همت فراوانش اجرای آن را عملیاتی کرد و توانست چنین کار بزرگی را بکند. اجرای قانون صندوق فروش به مراتب آسان تر از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده است، بنابراین می توان نتیجه گرفت اگر همت جدی میان مدیران دولتی وجود داشته باشد به راحتی می توان این قانون را اجرا کرد.

عضو انجمن اقتصاددانان در پاسخ به این سوال که در صورتی که اصناف بازهم برای اجرای قانون صندوق فروش مخالفت کردند چه باید کرد گفت: طبق قانون سازمان مالیاتی هم ابزار قانونی برای برخورد با اصناف در اختیار دارد و می تواند آن ها را جریمه کند و هم ابزار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها