کد خبر: ۲۸۰۳۲
زمان انتشار: ۰۰:۰۶     ۰۴ آذر ۱۳۹۰
مسئول مجلس اعلای شیعیان لبنان:
بیروت - مسئول مجلس اعلای شیعیان لبنان با بر حذر داشتن غرب از هرگونه عملیات نظامی علیه سوریه گفت: هر تحرك اشتباه ناتو، تركیه و یا خیانت اعراب در خصوص سوریه همانند خودكشی بوده و منطقه را به آتش می كشد.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ایرنا از بیروت، شیخ 'عبدالامیر قبلان'در پیامی به دوازدهمین دوره اجلاس 'انسان از دیدگاه امام موسی صدر' كه روز پنج شنبه در بیروت كار خود را آغاز كرد، گفت: سوریه از یك سو نقطه تقاطع غرب، اعراب و ترك ها و از سوی دیگر پایگاه مقاومت و ممانعت از هرگونه جنگ منطقه ای است.

وی خطاب به كشورهای عربی افزود: به وجدان خویش بازگردید و چنانچه ادعا دارید كه آزاده اید به معنای واقعی آزادگی پیشه كنید.

این عالم شیعی ادامه داد: لبنان كه مركز مقاومت است، خود را مدیون سوریه می داند؛ سوریه در زمان های بحرانی در كنار لبنان ایستاد، بنابراین در مسایل و مشكلاتی كه برای سوریه پیش می آید، لبنان بر خود لازم می داند كه این دین را ادا كند.

قبلان، در پایان از مسئولین لیبی خواست كه تحقیقات خود را در مساله امام موسی صدر افزایش دهند و در خصوص تعیین سرنوشت وی و همراهانش اقدامات لازم را مبذول دارند.

در این دوره از اجلاس كه تحت عنوان تغییر اجتماعی و سیاسی از منظر امام موسی صدر برگزار می شود، شخصیت های سیاسی، مذهبی، فكری، فرهنگی و اجتماعی، همچنین اندیشمندان مذهبی مسلمان و مسیحی شركت دارند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها