کد خبر: ۲۸۰۲۳
زمان انتشار: ۲۳:۳۲     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
اتحادیه‌های کارگری پرتغال روز پنجشنبه در اعتراض به اجرای سیاستهای ریاضت اقتصادی در این کشور دست به اعتصاب سراسری زدند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از آسوشیتد پرس این اعتصاب در ادامه اعتراضات سراسری به اجرای برنامه های ریاضت اقتصادی دولت لیسبون صورت گرفته است بر اساس این گزارش اتحادیه های کارگری پرتغال امیدوارند این تظاهرات و اعتصاب 24 ساعته با استقبال گسترده مردم از جمله جوانان بیکاران روبرو شود. سال گذشته در چنین روزی بیش از 3 میلیون نفر در اعتصاب عمومی این کشور شرکت کردند. این اعتصاب سراسری در حالی است که پارلمان پرتغال قرار است روز 30 نوامبر به بودجه سال 2012 این کشور رای دهد.
 بر این اساس کارمندان فرودگاه‌های پرتغال طی بیاینه ای اعلام کردند در این اعتصاب شرکت خواهند کرد و بیش از 490 پرواز این کشور در روز پنجشنبه لغو خواهد شد. مدارس و بخش حمل و نقل عمومی پرتغال نیز برای مشارکت در این اعتصاب اعلام آمادگی کرده اند . یک شهروند پرتغالی در این باره گفت: در یونان نیز مردم اعتصاب عمومی برگزار کردند ولی هیچ کمکی به حل بحران مالی این کشور نکرده است. من فکر می کنم به جای اعتصاب باید کار و تلاش بیشتری کرد تا کشور از بحران خارج شود.
 شهروند دیگری نیز گفت: دولت پرتغال تنها مجری سیاستهای وام دهندگان بین المللی است. کاهش هزینه های بودجه موجب افزایش بیکاری در پرتغال شده و به تعداد بی خانمان های این کشور به شدت افزوده است. پرتغال پس از یونان و ایرلند سومین کشور حوزه یورو است که برای رهایی از ورشکستگی مالی مجبور به دریافت کمکهای مالی بین المللی شده است . نرخ بیکاری پرتغال اکنون 11 درصد است و پیش بینی می شود این رقم سال آینده به بیش از 13 درصد برسد .
انتهای پیام/م

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها