گزارش
میدل ایست آی می افزاید: 'روابط میان اسرائیل و کشورهای حاشیه خلیج فارس
همچنان به عنوان یک مسئله حساس به شمار می رود، زیرا روند اشغالگری
صهیونیست ها در اراضی فلسطینی همچنان ادامه دارد و این موضوعی است که
کشورهای حاشیه خلیج فاس در ظاهر با آن مخالف هستند.'
در
این گزارش همچنین آمده است: «پروازهای مستقیم بین ابوظبی و تل آویو از
طریق شرکتی به نام PrivatAir انجام می شود که یک شرکت سوئیسی است و دفتر
اصلی آن در ژنو قراردارد. هواپیمایی که بین فرودگاه بن گوریون و فرودگاه
بین المللی ابوظبی رفت و آمد می کند،از نوع ایرباس «ای ـ 319» و با شماره
D-APTA است.»
میدل
ایست آی تصریح کرد: «پرواز مذکور با شماره PTG 315 صورت می گیرد و چنین
اعلام می شود که مقصد آن اردن است و حال آنکه در لیست پروازهای انجام شده
به مقصد فرودگاه پادشاهی اردن، نامی از این پرواز دیده نمی شود. در واقع
اعلام اینکه مقصد پرواز اردن می باشد، تنها یک فریب است؛ زیرا اردن دارای
روابط طبیعی دیپلماتیک با اسرائیل می باشد.»
در
این گزارش همچنین آمده است: «اطلاعات موجود نشان می دهد که هواپیمای مذکور
بعد از ترک تل آویو برای مدتی کوتاه در یکی از باندهای فرودگاهی اردن می
نشیند و پس از آن راهی ابوظبی می شود تا ماجرای پروازهای مخفی و مستمری که
میان ابوظبی و تل آویو وجود دارد، برملا نشود.
بررسی
های انجام شده توسط میدل ایست آی نشان می دهد که هواپیمای مذکور آخرین بار
در روز 16 دسامبر تل آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد و در 18 دسامبر نیز
دوباره به تل آویو بازگشت. با توجه به این موضوع، پرواز بعدی این هواپیما
صبح 27 دسامبر خواهد بود و شماره پرواز نیز همان PTG 315 است.»
در
پایان گزارش آمده است: «شرکت سوئیسی مذکور هواپیمای یادشده را که از نوع
ایرباس است، در تاریخ 5 مارس 2014 خریداری و بعد از دو روز، پرواز مسیر تل
آویو به ابوظبی را راه اندازی نموده است.»