کد خبر: ۲۸۰۱۲
زمان انتشار: ۱۹:۰۳     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
پلیس فرانسه پس از ساعت‌ها درگیری شدید و استفاده از گاز اشک آور در برخورد با معترضانی که برای اعلام مخالفت خود با انتقال زباله‌های هسته‌ای از کشورشان به آلمان تظاهرات می‌کردند، دست کم ۱۶ نفر را دستگیر کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه "الجزیره"، پلیس فرانسه با معترضانی که در اعتراض به انتقال زباله‌های هسته‌ای از کشورشان به آلمان تظاهرات می کردند، درگیر شد.
 
این درگیری درست زمانی رخ داد که آخرین قطار حامل زباله‌های هسته‌ای آلمان که برای انجام عملیات مربوط به بازفرآوری به فرانسه ارسال شده بود، فرانسه را به مقصد آلمان ترک کرد.
 
بنا بر این گزارش، آخرین محموله زباله‌های هسته‌ای در شرایطی فرانسه را به مقصد آلمان ترک می کرد که درست ساعاتی پیش از آنها پلیس فرانسه درگیری شدیدی را با معترضان آغاز کرده و با استفاده از گازهای اشک آور سعی در پراکنده کردن معترضان داشت. در این درگیری همچنین ۱۶ نفر نیز دستگیر شده اند.
 
بر اساس این گزارش، مردم فرانسه روز سه‌شنبه برگزاری تظاهرات در اعتراض به انتقال زباله‌های هسته‌ای بازفرآوری شده از فرانسه به آلمان را از روز سه‌شنبه آغاز کردند و روانه خیابان‌های شهر "والونی" در نرماندی واقع در شمال غرب فرانسه شدند؛ جایی که قطار حامل زباله‌های هسته‌ای از آنجا عازم شهر "گورلربن" در شمال آلمان و در نزدیکی برلین می‌شد.
 
این دوازدهمین محموله ضایعات هسته‌ای است که قرار است پس از طی حدود 2 هزار کیلومتر مسافت از فرانسه به آلمان منتقل شود.
 
این گزارش افزود: دولت آلمان که نگران وقوع فاجعه هسته‌ای فوکوشیما در کشورش است، تصمیم گرفته با مواد هسته‌ای مصرف شده خود را برای انجام عملیات مربوط به بازفرآوری بر روی آنها به فرانسه بفرستد.
 
زباله‌های اتمی یا رادیواکتیو معمولا پس از استفاده از مواد رادیواکتیو در نیروگاه‌ها، مصارف پزشکی و صنعتی و ... حاصل می‌شود که آنها را با توجه به میزان تشعشع به سه دست سطح پایین، متوسط و بالا تقسیم می‌کنند.
 
این تقسیم‌بندی بر اساس قوانین بین‌المللی صورت گرفته و برای هر کدام از این دسته‌ها شرایط خاص جمع‌آوری و دفن تدبیر شده است.
 
انتهای پیام/ض.ص

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها