به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، از جمله اپراتورهایی که به این کار روی
آوردهاند میتوان به وریزون و AT&T اشاره کرد که قصد دارند تا در فصل
خرید کریسمس به ابتکارات جالبی در این زمینه دست بزنند.
وریزون دست
به عرضه تبلتهای رایگانی زده که تنها با دریافت 10 دلار هزینه اشتراک در
ماه آنها را در اختیار علاقمندان قرار می دهد. از سوی دیگر AT&T هم با
دریافت تنها 99 سنت حق اشتراک تبلت Kindle Fire HDX ساخت شرکت امازون را
توزیع میکند.
بررسیهای موسسه تحقیقاتی Recon Analytics LLC نشان
میدهد که استفاده از این روش بازاریابی از سوی اپراتورهای تلفن همراه تا
حدی موفق بوده و باعث رشد 61 درصدی میزان خرید این نوع تبلتها از
اپراتورهای مخابراتی شده است. از سوی دیگر میتوان این روش را برای جلب نظر
کاربران در جهت استفاده از خدمات دیگر اپراتورها به کار گرفت.
تنها
نگرانی جدی در این زمینه کاهش تقاضای بازار برای خرید تبلت است. بازار
تبلت در سال 2013 بسیار پررونق بود، اما در سال 2014 رو به افول گذاشت و در
این زمینه چشم انداز روشنی نیز وجود ندارد. لذا اگر این وضعیت ادامه یابد،
اپراتورها چاره ای نخواهند داشت جز اینکه به ارائه سرویس های جذاب دیتا و
اینترنت بپردازند.