کد خبر: ۲۷۹۲۵
زمان انتشار: ۰۳:۲۷     ۰۳ آذر ۱۳۹۰
بیروت - نمایندگان احزاب ملی، عربی و اسلامی لبنان روز چهارشنبه در حمایت از مواضع و سیاست های جمهوری اسلامی ایران در لبنان و منطقه با 'غضنفر ركن آبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان دیدار و گفتگو كردند.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از ایرنا از بیروت، در این دیدار نمایندگان 25 حزب لبنانی از جمله جبهه العمل الاسلامی، جنبش امل، حزب الله، احزاب قومی - عربی و ناصری المرابطون، حزب قومی سوری اجتماعی، الحركه الاصلاحیه، ندوه العمل الوطنی، حزب الحوار، حزب التوحید العربی، حزب البعث، التنظیم القومی الناصری، الحزب العربی الدیموقراطی، الناصریون الدیموقراطیون، حزب الاتحاد البیروتی، حزب العربی الاشتراكی و . . . با تشكر از نقش سازنده و مثبت جمهوری اسلامی ایران در لبنان و منطقه، اتهامات و هجوم گسترده آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه ایران و سوریه به ویژه تحركات اخیر در سازمان ملل را محكوم كردند.

این احزاب سیاست های اخیر را ناشی از عجز و ناكامی غرب در منطقه دانسته و حمایت خود را از محور مقاومت كه برای ملل منطقه عزت و بركت داشته را اعلام كردند.

نمایندگان احزاب همچنین برگزاری همایش های بیداری اسلامی و فلسطین در تهران و رهنمودها و سخنان حضرت آیت الله خامنه ای و محمود احمدی نژاد را در شرایط حساس كنونی منطقه بسیار مهم و تاثیرگذار دانسته و بر ضرورت تداوم و استمرار این سیاست تا تحقق اهداف محور مقاومت و شكست كامل طرحهای آمریكایی - صهیونیستی بر ضد ملل منطقه تاكید كردند.

'قاسم صالح' نماینده حزب قومی سوری اجتماعی در این جلسه اظهار داشت: تلاش آمریكا و اسرائیل از اتهام زنی به ایران در قضیه ترور سفیر سعودی این است كه تحولات منطقه ای را كه در حال حاضر به ضرر آنها رقم خورده است، ابعاد طایفه ای(عربی – فارسی) و مذهبی(شیعه – سنی) داده و از این توطئه بهره برداری نمایند ولی ملت های منطقه هم اینك بیش از گذشته آگاه هستند و اجازه نمی دهند كه نقش ایران در حمایت از ملت ها در عراق و لبنان و فلسطین و . . . مخدوش شود.

سفیر كشورمان نیز در این جلسه با تبریك عید استقلال لبنان و ضمن تشكر از تحركات و نقش مهم احزاب در تقویت وحدت و یكپارچگی این كشور، ارتباط ایران با ملت لبنان و فلسطین و همه ملت های مظلوم منطقه و جهان را ارتباطی قلبی و برپایه حمایت از حق و عدالت دانسته و اظهار داشت: منافع ملی ما و منافع امت در یك خط قرار دارد و مكمل یكدیگر می باشند. وقتی منافع ملی ایران تامین می شود كه منافع آزادگان و مظلومان و مستضعفان تامین شود.

وی گفت: بر اساس الهامی كه قانون اساسی ما از قرآن كریم گرفته، به سیاستهای خود افتخار می كنیم و با قدرت به پیش می رویم.

ركن آبادی گفت: حملات كنونی كه متوجه ایران و سوریه و محور مقاومت می باشد، راه به جایی نخواهد برد و جمهوری اسلامی ایران با قدرت از مقاومت و حامیان آن به ویژه سوریه حمایت می كند.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت با اشاره به سی سال تحریم و اقدامات جنایتكارانه آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه ملت ایران اظهار داشت: ملت ایران هم اینك در موضعی قوی تر از گذشته قرار دارد و به ملت سوریه هم نوید می دهیم با وحدت و بصیرت مراقب كشور خود باشند و از تحریم و اقدامات آمریكا و رژیم صهیونیستی نگران نباشند چون مقاومت و پایداری برای آنان عزت و موفقیت بهمراه خواهد داشت.

وی تحولات مصر و حضور مردم در میدان التحریر را پیام بسیار مهم برای كسانی دانست كه بدنبال مصادره انقلاب ها هستند.

ركن آبادی از احزاب و فعالین لبنانی و نخبگان جهان عرب و اسلام درخواست كرد كه در جنگ رسانه ای و مطبوعاتی كه آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه ملت های منطقه و اسلام به راه انداخته اند، ساكت ننشینند و با قدرت و همه امكانات(سخنرانی، مقاله، همایش و . . .)، دروغ ها و فضای مسمومی را كه تلاش دارند علیه محور مقاومت ایجاد شود خنثی نمایند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها