کد خبر: ۲۷۸۵۶۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۶     ۲۵ آذر ۱۳۹۳
دانشجویان با سردادن شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" اجازه ادامه و اتمام صحبت به علی مطهری در دانشگاه یزد را ندادند و وی محل سخنرانی را ترک کرد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری دانشجو، سخنرانی علی مطهری، نماینده مجلس شورای اسلامی به مناسبت "تجلیل از جرج جرداق" و "وحدت حوزه و دانشگاه" در دانشگاه یزد که توسط تشکل دانشجویی توسعه و اعتدال این دانشگاه برگزار شد، با حاشیه‌هایی برای دانشجویان همراه بود. 

 

 

 

در ابتدای این مراسم از تصویربرداری صداوسیما و تعدادی از عکاسان جلوگیری شد؛ اما  در ادامه عکاسان با اجازه مسئولان اجرایی این مراسم، تصویربرداری کردند. 

 

 

با توجه به حضور تعداد زیادی از دانشجویان در این مراسم، برخی از دانشجویان در سالن طبقه بالای آمفی تئا‌تر دانشگاه با پروژکتور این مراسم را دنبال کردند و برخی از آن‌ها نیز در کف سالن به صورت نشسته و ایستاده این برنامه را دنبال کردند. 

 

پس از حضور علی مطهری در جایگاه و سخنرانی خود در خصوص فتنه در ابتدا یکی از دانشجویان با در دست داشتن پلاکاردی اعلام برائت از فتنه داشت؛ اما مسئولان اجرایی از وی درخواست کردند که پلاکارد خود را کنار بگذارد؛ اما همچنان وی آن را نشان می‌داد. 

 

پس از طرح سوال توسط تعدادی از دانشجویان در مواضع مطهری در خصوص وزیر علوم و فعالیت‌های وی در مجلس، علی مطهری در خصوص فتنه ۸۸ نیز نظر خود را ارائه کرد. 

 

در هنگام ارائه سوالات مکتوب توسط مسئولان اجرایی این مراسم، تعدادی از دانشجویان در خصوص گزینشی بودن سوالات اعتراض و چندین نفر نیز بدون میکروفن این اعتراض خود را اعلام کردند.

 

در ادامه نیز پس از صحبت‌های علی مطهری در خصوص سران فتنه دانشجویان با سر دادن "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" اجازه ادامه صحبت به وی ندادند. 

 

 

مجری این مراسم از نحوه برخورد دانشجویان اظهار ناراحتی کرد و گفت: من به عنوان یک اصلاح‌طلب و نه به عنوان تشکل توسعه و اعتدال در مراسم‌های بعدی تشکل‌های اصولگرایی دانشگاه یزد با هزینه شخصی اقدام به ایجاد بنر و ارائه آن در مراسم‌های این تشکل‌ها خواهم کرد. 

 

این مجری همچنین در خصوص برنامه بعدی این تشکل گفت: با وجود این اقدام هرچند دعوت از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مشکلاتی روبرو می‌شود؛ اما ما به آزادی بیان اعتقاد داریم و در برنامه بعدی نیز از وزرای دولت اقای خاتمی «معین» دعوت خواهیم کرد. 

 

وی همچنین گفت که ما حتما در ترم آینده باز از علی مطهری جهت حضور در دانشگاه یزد دعوت خواهیم کرد. 

 

 

در این هنگام یکی از دانشجویان طرفدار سران فتنه با اشاره به نحوه برخورد دانشجویان و اعلام برائت از فتنه از مجری خواست تا از سران فتنه حمایت کند و در ادامه نیز شعار "درود بر موسوی" و "یا حسین، میرحسین" سر داد که دانشجویان دیگر نیز با سردادن شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ بر ضد ولایت فقیه" از ادامه شعارهای آن‌ها جلوگیری کردند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها