کد خبر: ۲۷۸۵۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۵     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
اخبار لحظه به لحظه مصر /
تظاهرات کنندگان در میدان التحریر با رد سخنان رئیس شورای نظامی بر کناره گیری نظامیان و بازگشت ارتش به پادگانهایش و واگذاری قدرت به یک دولت انتقالی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رسانه های مصری، اظهارات محمد حسین طنطاوی رئیس شورای نظامی حاکم بر مصر نه تنها صدها هزار تظاهرات کننده در میدان التحریر قاهره و دیگر میادین را متقاعد نکرد، بلکه بر خشم و نارضایتی آنها افزود.

تحصن کنندگان در میدان التحریر با رد بیانیه شورای نظامی بر کناره گیری نظامیان و بازگشت ارتش به پادگانهایش و واگذاری قدرت به یک دولت انتقالی تاکید کردند.

از سوی دیگر اعتصاب کنندگان با  نصب تعداد زیادی چادر در میدان التحریر تاکید کردند تا زمان تشکیل دولت نجات ملی میدان را ترک نخواهند کرد.

نکته جالب اینکه هیچ بیانیه یا پلاکاردی که نشان دهنده حضور احزاب یا جریانهای دیگر باشد، در میدان التحریر به چشم نمی خورد که نشان می دهد تجمع گسترده امروز کاملا خودجوش و بدون دخالت احزاب انجام شده است و مردم مصر مصمم هستند انقلاب خود را نجات دهند.

خبر دیگر اینکه شورای نظامی مصر تصمیم به  استقرار نیروهای ارتش در مقابل وزارت کشور به جای نیروهای پلیس برای پایان دادن به درگیریها گرفته است.

طنطاوی تلاش کرد تا با دادن وعده هایی همچون برگزاری انتخابات در موعد مقرر و اینکه نظامیان چشمداشتی به قدرت ندارند، مردم معترض را راضی کنند به خانه هایشان برگردند، اما این تلاشها نتیجه ای نداده است.

واکنش دیرهنگام آمریکا به سرکوب معترضان در مصر

خبر دیگر اینکه وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد خشونت بی رویه علیه تظاهرات کنندگان در مصر را محکوم می کنیم.

از سوی دیگر الجزیره از صدای تیراندازی و درگیریها میان تظاهرات کنندگان و نیروهای امنیتی در شهر المنیا خبر داد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها