به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنامه دانشجویان ایران: با ورود علم جدید به ایران ما بیشتر به آموزش و فراگیری آن توجه کردهایم؛ هرچند که در آموزش علوم جدید هم مشکلات و کاستیهای فراوانی وجود دارد، اما با کمی تساهل شاید بتوان تاریخ و تحولاتی را برای پیشرفتهای سیر تکوین آموزش علوم جدید در ایران ریشهیابی کرد. در این میان چیزی که همواره مغفول مانده است و نمیتوان جایگاه، موقعیت و مقام آن را برای شرایط کنونی علم در ایران شناخت، مسئلهی پژوهش است. پژوهش علم جدید در ایران تاریخ ندارد؛ یعنی نه میداند از گذشتهی کدام پژوهشها، به مسائل و شکل کنونی خود رسیده است و نه میداند در کدام آینده، پژوهشهای بعدی خود را میسازد. پژوهش ما گم است و باید وضعیت آن را بررسی کرد. اینکه این بررسی چگونه باید دنبال گردد، موضوعی قابل تأمل است که در شکل زیر سعی شده است طرح کلی این بررسی نمایش داده شود.
منبع: سوره اندیشه