کد خبر: ۲۷۷۹۲۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۵     ۲۲ آذر ۱۳۹۳
استاد دانشگاه دمشق با اشاره به اینکه مقاومت حق مشروع ملت‌هایی است که مورد تجاوز دشمن قرار می‌گیرند، گفت: تروریسم، هرج و مرجی است که آمریکا در همه جهان گسترش داده است.

«وائل الامام»، استاد دانشگاه دمشق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد: اقدامات گروه‌های تکفیری در سوریه و عراق مشابه چیزی است که وهابیت تکفیری از قرن هجدهم به بعد مرتکب می‌شود.

وی افزود: از مهم‌ترین دلایل وجود گروه‌های تروریستی، مشروعیت بخشی به عقیده تکفیری از طریق حمایت های مالی، رسانه‌ای و لجستیک است.

وائل الامام گفت: از مهم‌ترین محورهای کنفرانس اخیر مبارزه با تروریسم در دمشق ضرورت مبارزه با تروریسم از طریق پیگرد رسانه‌های حامی تروریسم در همه کشورها بود علاوه بر اینکه افراد و نهادهایی که از تروریسم به هر صورتی اعم از پنهان شدن در پی نهادهای خیریه وهابی حمایت می‌کنند نیز باید تحت پیگرد قرار بگیرند.

استاد دانشگاه دمشق تاکید کرد: کسانی که از جمعیت های خیریه صوری حمایت می‌کنند کشورهایی هستند که به بهانه‎‌های واهی از جمله حمایت از معارضان میانه رو کار می‌کنند که نمونه آن دولت اردن است که رئیس جمهور آمریکا به طور علنی نقش آن را در حمایت از تروریست های سوریه فاش کرد و گفت:«شاه اردن از مخالفان میانه رو حمایت می کند و ما این را می دانیم.»

وائل الامام تاکید کرد: از مهم‌ترین مسائلی که در توصیف تروریسم گسترش یافته در سوریه و عراق می توان اشاره کرد، بُعد مالی آن است چرا که با شناسایی این بُعد قضیه، معلوم شد که پول رایجی که برای مجهز شدن تروریست ها به سلاح و نیرو خرج می‌شود دلار آمریکا و یورو است و از این هم می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا و اروپا در حمایت از تروریسم همدست هستند زیرا آنها قادر به ارائه اطلاعاتی از منابع، راه‌ها و اقدامات برای انتقال پول هایی هستند که بدست گروه‌های تکفیری در عراق و سوریه می‌رسد.

مقاومت حق قانونی برابر تجاوزگری است

وی با اشاره به اینکه در کنفرانس اخیر مبارزه با تروریسم در دمشق بر ضرورت تمایز بین مقاومت و تروریسم تاکید شد، گفت: مقاومت حق قانونی همه ملت‌هایی است که هدف تجاوز قرار می‌گیرند؛ جنبش‌های شریف مقاومت در سراسر جهان مردم را آواره نمی‌کنند یا به قتل نمی‌رسانند یا هیچ زیربنایی را در هیچ کشوری که در برابر اشغالگری یا زیاده خواهی آمریکا مقاومت می کند تخریب نمی‌کنند در حالی که تروریسم حالی از هرج و مرج است که آمریکا با گسترش فرهنگ کشتار، آواره ساختن و نابودی کشورها تحت شعارهای واهی به دنبال گسترش آن در جهان و بخصوص منطقه عربی است.

وائل الامام درباره نتایج قابل انتظار از کنفرانس دمشق گفت: هیئت‌هایی از بیست و پنج کشور جهان در کنفرانس دمشق حضور داشتند که پیام کنفرانس را به کشورهایشان خواهند رساند و  با تشریح دیدگاه‌های مشترک شرکت‌کنندگان در کنفرانس، زیربنای اساسی مبارزه با تروریسم و توقف حمایت‌ها از تروریسم تشکیل می‌شود.

استاد دانشگاه دمشق در پایان بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌های بین المللی در مبارزه با تروریسم تاکید کرد به شکلی که به وحدت اراضی در هیچ کدام از دو کشور عراق و سوریه ضربه نزند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها