کد خبر: ۲۷۷۸۴
زمان انتشار: ۰۵:۳۴     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
تونس - ' راشد الغنوشی' رییس حزب اسلام گرای النهضه گفت : امروز، روز شادی مردم تونس است اما متاسفانه بادهای مسموم وزیدن گرفته است تا این شادی به كام مردم تلخ شود.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري ايرنابه :تونس، الغنوشی كه حزب متبوعش با كسب 89 كرسی از مجموع 217 كرسی مجلس موسسان اكثریت را دارد،درحاشیه نشست افتتاحی این مجلس ، انتقادهای به توافق النهضه با شركای سیاسی آن یعنی احزاب كنگره برای جمهوری و ائتلاف دموكراتیك برای كار و آزادی در خصوص تقسیم سه منصب كلیدی ریاست جمهوری، نخست وزیری و رییس مجلس موسسان و پست های وزارتی را رد كرد.

منتقدان مدعی هستند كه این سه حزب دیگر احزاب را از دولت جدید انتقالی دور كرده اند.

علاوه بر تشنج آفرینی زودهنگام اقلیت مخالف در نشست افتتاحی و تجمع تعدادی از اعضای جامعه مدنی در مقابل مجلس تونس محل برگزاری این نشست ، یكی از تجمع كنندگان به خانم ' سعاد عبدالرحیم ' عضو حزب النهضه و نماینده مجلس موسسان حمله ور شد.

الغنوشی به اهمیت مرحله آینده تونس اشاره كرد و خواستار تلاش های بیشتربرای حل مشكلات اقتصادی واجتماعی این كشور از جمله بیكاری و پاسخگویی به مطالبات خانواده های شهدای انقلاب تونس شد.

نشست افتتاحی مجلس موسسان تونس امروز (سه شنبه) در' كاخ بای' محل ساختمان مجلس تونس در منطقه باردو در غرب پایتخت تونس آغاز شد.

ادامه نشست افتتاحی مجلس موسسان تونس برای انتخاب رییس مجلس و نواب او به عصر امروز سه شنبه موكول شد.

' مصطفی بن جعفر' (71 ساله) رییس حزب ائتلاف دموكراتیك برای كار و آزادی از سوی ائتلاف سه جانبه حزب متبوعش ، النهضه و كنگره برای جمهوری به عنوان نامزد رییس مجلس موسسان پیشنهاد شده است.

این سه حزب با 138 كرسی اكثریت مجلس موسسان را در اختیار دارند.

منابع نزدیك به حزب دموكراتیك پیشرو كه در انتخابات مجلس موسسان برخلاف انتظارها شكست سختی خورد، گفته اند كه خانم ' میه الجریبی' دبیركل این حزب نامزد كرسی ریاست مجلس موسسان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها