کد خبر: ۲۷۷۵۲۷
زمان انتشار: ۱۷:۳۳     ۱۹ آذر ۱۳۹۳
منابع لبنانی خبر دادند که رئیس جموری سوریه، برای بررسی «طرح روسیه و ایران» برای حل بحران کشورش، بزودی به مسکو سفر می‌کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، منابع مطلع به روزنامه «السفیر» لبنان خبر دادند که «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، بزودی و پس از تعطیلات سال نو میلادی به روسیه سفر می‌کند.
 
این خبر تأیید اخبار ضد و نقیضی است که خبرگزاری فارس، حدود ۲۰ روز پیش، آن را منتشر کرده بود.
 
این منابع مطلع افزودند که این سفر پس از عید سال نو میلادی و پس از تعطیلات آن، انجام خواهد شد و بشار اسد در سفر به مسکو، طرحی را برای حل بحران کشورش بررسی خواهد کرد که به ڳابق) و ۱۲ حزب کُرد و چند حزب و جریان دیگر هستند که ارتباطی با داعش ندارند.
 
این منابع همچنین گفتند که گفت‌وگوها شامل گفت‌وگو با گروهک «جبهة النصره» نمی‌شود و طرح شامل تشکیل دولت (جدید) در آوریل آینده (فروردین) به ریاست «معاذ الخطیب» است که بیشتر وزرای آن از معارضان خواهند شد اما این امر منوط به اصلاح قانون اساسی و فراهم کردن مقدمات برای انتخابات پارلمان جدید است بدین شرط که وزارت دفاع برای بشار اسد محفوظ باشد و این همان نکته‌ای است که روس‌ها بر آن تأکید می‌کنند.
 
همچنین بر اساس این طرح، سه نهاد امنیتی، یعنی (نیروی) هوایی، امنیت نظامی و نهاد امنیت داخلی کشور، برای بشار اسد محفوظ است و مانعی نیست که وزیر کشور جدید از معارضان باشد.
 
این منابع همچنین گفتند که طرح مذکور، شامل بازگرداندن برخی افسران (جدا شده و) پیوسته به (گروهک) ارتش آزاد، خواهد شد که در این میان نام «مناف طلاس» برای وزارت دفاع مطرح شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها