یکی از مسافرین این پرواز در این باره به فارس گفت: ابتدا به ما اعلام کردند که پرواز ساعت 22 امشب انجام میشود اما مجدداً اعلام کردند که این پرواز در ساعتی دیگر انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: مسافران این پرواز در فرودگاه امام خمینی (ره) سرگردان هستند و نمایندگان شرکت هواپیمایی مذکور هیچگونه پذیرایی از مسافران انجام ندادهاند.
این مسافر افزود: حتی نمایندگان این ایرلاین در فرودگاه امام (ره) درباره این تأخیر توضیحی به ما ندادند و فقط اعلام کردند که منتظر بمانید یا اینکه اگر مسافری میخواهد بلیت خود را کنسل کند میتواند این کار را انجام دهد.
بنابراین گزارش در این راستا به سراغ مدیرکل روابط عمومی ایرانایر رفتیم تا در این باره از وی جویا شویم.
شاهرخ نوشآبادی توضیح داد: پرواز شماره 3417 تهران - بغداد باید ساعت 18 انجام میشد اما به دلیل آنکه هواپیما در چک فنی بود و انجام این چک به طول انجامید پرواز با تأخیر مواجه شده است.
وی افزود: پرواز تهران - بغداد هما قرار بود مسافران را به سمت بغداد جابهجا کند اما چون با تأخیر مواجه شده است عدهای از مسافران درخواست دارند که به دلیل دیر رسیدن به فرودگاه بغداد باید پرواز مذکور به سمت نجف انجام شود.
مدیرکل روابط عمومی ایرانایر افزود: پرواز مذکور برای خط بغداد مجوز گرفته است و نمیتواند در مسیری غیر از این خط هوایی پرواز کند.
نوشآبادی اظهار داشت: طبق هماهنگیهای انجام شده در حال حاضر هواپیما به فرودگاه امام خمینی رسیده است و گروه پروازی نیز سوار هواپیما شدهاند و به زودی مسافران هم پس از چک شدن وارد هواپیما خواهند شد.
وی با اشاره به اینکه پروازهای عتبات در این هفته و هفته آینده پرترافیک خواهد بود، اظهار داشت: بلیت این هواپیماها توسط سازمان حج و زیارت و آژانسهای هواپیمایی به فروش رفته و پرواز باید انجام شود و این وظیفه شرکت هواپیمایی ایرانایر است که تعهد پروازی خود را انجام دهد.
مدیرکل روابط عمومی ایرانایر با تأکید براینکه بروز مشکلات فنی و به طول انجامیدن چک هواپیما موجب بروز این تأخیر شده است، یادآور شد: قطعاً چنین تأخیراتی در راستای افزایش ایمنی پرواز و حفظ جان مسافر است.
نوشآبادی ضمن عذرخواهی از مسافران این پرواز اعلام کرد: از همه مسافران تشکر میکنیم که با همکاران شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) همکاری کردند.