کد خبر: ۲۷۷۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۲     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
وزیر نفت سوریه با بیان اینکه اولین کشتی حامل نفت خام سوریه پس از اعمال ممنوعیت، امروز یا فردا برای صادرات حرکت خود را آغاز خواهد کرد، تاکید کرد که سوریه این ممنوعیت را شکست.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس سفیان العلاو اعلام کرد که کشورش ممنوعیت تحمیل شده در خصوص صادرات نفت خام را شکست.

به گزارش رسانه‌های سوریه، العلاو با بیان اینکه ممنوعیت تحمیل شده بر سوریه برای صادرات بوده است، نه واردات، تاکید کرد که امروز یا فردا اولین کشتی حامل نفت خام سوریه حرکت خود را آغاز می‌کند.

اوایل ماه سپتامبر گذشته، اتحادیه اروپا در دنباله‌روی از سیاست‌های آمریکا بخش نفتی سوریه را تحریم و واردات نفت این کشور را تحریم کرد.

وزیر نفت سوریه تاکید کرد که در ماه‌های گذشته بخصوص در اکتبر، برخی تاسیسات نفتی سوریه از جمله در استان ادلب در شمال سوریه هدف اقدامات خرابکارانه قرار گرفت.

سوریه در ماه‌های اخیر به بهانه آنچه اعتراضات مردمی در این کشور خوانده می‌شود، تحت فشار شدید کشورهای غربی بخصوص آمریکا قرار دارد و تاکنون علاوه بر تحریم‌هایی که در سالهای گذشته بر این کشور تحمیل شده است، هدف تحریم‌های اقتصادی جدید اتحادیه اروپا و آمریکا قرار گرفته است.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها