کد خبر: ۲۷۷۳۰
زمان انتشار: ۱۸:۵۷     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
در دور جدیدی از انتفاضه مردمی در عربستان سعودی تنها در 24 ساعت گذشته دو جوان به شهادت رسیده و 9 تن دیگر نیز زخمی شدند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری راصد، نیروهای امنیتی سعودی عصر دیروز با شلیک مستقیم گلوله به تظاهرات کنندگان سعودی که در مناطق الشویکه و العوامیه در قطیف برگزار شده بود، یک جوان دیگر را نیز به شهادت رسانده و 7 نفر دیگر را زخمی کردند.

تظاهرات دیروز در اعتراض به اقدام دولت سعودی در به شهادت رساندن ناصر المحیشی جوان عربستانی بود که در منطقه الشرقیه به دست نیروهای امنیتی سعودی به شهادت رسید. نیروهای امنیتی سعودی حتی از تحویل دادن جنازه این جوان به خانواده اش نیز امتناع کردند و صدها تن از مردمی که در انتظار تشییع جنازه این جوان بودند تظاهرات ضد سعودی را آغاز کردند.

"علی الفلفل" نام دومین جوان عربستان بود که در 24 ساعت گذشته به دست نیروهای امنیتی سعودی به خون خود غلتیده است، منابع مطلع به راصد اعلام کردند که وی در تظاهرات عصر دیروز در اثر برخورد مستقیم گلوله جنگی به سینه‌اش به شهادت رسیده است.

نیروهای امنیتی سعودی دیروز نیز برای سرکوب تظاهرات مسالمت آمیز مردمی در منطقه القطیف که در اعتراض به شهادت المحیشی برگزار شده بود، از گلوله های جنگی استفاده کردند.

اهالی شهر قطیف اعلام کردند که از عصر دیروز تا پاسی از شب صدای مسلسل های نیروهای امنیتی سعودی که علیه تظاهرات کنندگان استفاده می کردند، به گوش می رسید، خبرگزاری فرانسه نیز نوشت که سخنگوی پلیس منطقه الشرقیه از اظهار نظر درباره حوادث دیروز خودداری کرده و گفته که وزارت کشور باید در این زمینه اظهار نظر کند.

پلیس رژیم سعودی در جریان به شهادت رساندن ناصر المحیشی یک نفر دیگر را نیز زخمی کرده بود. شاهدان عینی در تشریح مرگ المحیشی اعلام کردند که نیروهای امنیتی سعودی بعد از زخمی شدن المحیشی برای مدت زیادی از انتقال او به بیمارستان ممانعت کردند تا اینکه وی بر اثر خونریزی زیاد جان خود را از دست داد.

همچنین عصر شنبه نیز یک جوان عربستانی نیز در شهر العوامیه زخمی شد، ساکنان شهر العوامیه گفتند که یک دستگاه خودروی پلیس به سمت "محمد البناوی" تیراندازی کرد که وی از ناحیه کتف زخمی شد.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها