کد خبر: ۲۷۷۲۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۴     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
تداوم دخالت‌های انگلیس در امور داخلی سوریه/
ویلیام هیگ در دیدار با معارضان حکومت سوریه از آنان خواست که برای ایجاد یک جبهه متحد تلاش کنند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری تلگراف، "ویلیام هیگ" در دیدار با معارضان حکومت بشار اسد در سخنانی اعلام کرد که آنان باید تا پایان این هفته جبهه متحد خود را تشکیل دهند، در غیر این صورت مجبور خواهند بود ریسک به خطر افتادن هدف خود مبنی بر سقوط حکومت بشار اسد را بپذیرند.
 
بر اساس این گزارش، هیگ که برای نخستین بار با مخالفان حکومت سوریه دیدار می کرد، در بخش دیگری از سخنان مداخله جویانه خود مدعی شد: تا زمانی که میان گروه های مخالف حکومت سوریه اختلاف وجود دارد و این گروه ها همکاری بسیار ضعیفی با یکدیگر دارند، انگلیس نمی تواند این مخالفان را به رسمیت بشناسد. من اهمیت دستیابی به یک خط مشی و مسیر متحد و ایجاد یک بدنه متحد در میان مخالفان را به آنان گوشزد کرده ام. در این لحظات که برای ملت سوریه لحظاتی بسیار مهم و حساس در تاریخ این کشور است، گروه های مخالف باید قادر به کنار گذاشتن اختلافات خود و دستیابی به یک نظریه یکسان و متحد برای ایجاد پیشرفت در مسیر خود باشند.
 
وزیر خارجه انگلیس در ادامه سخنان خود با بیان این که جامعه بین الملل هنوز در مورد به رسمیت شناختن مخالفان سوریه به نتیجه نرسیده است، اظهار داشت: مخالفان سوریه همانند مخالفان حکومت معمر قذافی در لیبی توانایی کنترل سرزمین خود را ندارند.
 
وی در پایان سخنان خود گفت: انگلیس مانند دیگر متحدان خود تحریم های سنگینی بر ضد حکومت بشار اسد اعمال کرده است، اما برنامه ای برای حمایت از اقدام نظامی بر ضد سوریه همانند آنچه در لیبی اتفاق افتاد، ندارد.
 
گفتنی است گروه های مخالف سوریه قرار است پس از دیداری که با ویلیام هیگ داشته اند، با اعضای اتحادیه عرب دیدار و در این دیدار اتحاد و تعهد خود را در مورد طرح صلح اتحادیه عرب در مورد سوریه اعلام کنند.
 
 
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها