کد خبر: ۲۷۷۲۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۲     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
در صورت ادامه فعالیت هسته‌ای ایران
رئیس جمهوری آمریکا با ادعای اینکه اقدامات ایران تهدید کننده صلح و ثبات بین‌المللی است، اعلام کرد که در صورتی که تهران به مسیر حرکتی خود در رابطه با برنامه هسته ای اش ادامه دهد، فشارها بر ایران تشدید خواهد شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه ایران مسیر انزوای بین‌المللی را انتخاب کرده است، اعلام کرد که مادامی که ایران به مسیر حرکتی خود در رابطه با برنامه هسته‌ای اش ادامه می دهد، آمریکا به جستجوی راه هایی برای افزایش فشارها بر تهران ادامه خواهد داد.

در شرایطی که آمریکا با هماهنگی سایر هم پیمانانش از جمله انگلیس و کانادا به بهانه گزارش سیاسی و غیر فنی اخیر "یوکیا آمانو" دبیر کل سازمان بین المللی انرژی اتمی درباره ابعاد نظامی برنامه هسته ای ایران مجموعه تحریم های جدیدی را بر ایران اعمال کردند، رئیس جمهوری آمریکا در قالب بیانیه ای ضمن اشاره به اینکه اقدامات ایران صلح و ثبات بین المللی را به مخاطره می اندازد، اعلام کرد: اگر ایران به تعهدات بین‌المللی خود عمل کند، آمریکا همچنان آمادگی شروع فصل جدیدی از مذاکرات با ایران را دارد، اما اگر ایران از مسئولیت های خود سر باز کند، با فشارهای بیشتری هم از طریق ارتباط ما با هم پیمانانمان و هم از طریق اقدامات خود ما روبرو خواهد شد.

این اظهارات اوباما در شرایطی گزارش می شود که کانادا و انگلیس روز گذشته با هم‌صدا شدن با آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران، با تشدید فشارها تا زمان توقف برنامه هسته‌آی صلح آمیز ایران موافقت کردند.

بر این اساس، انگلیس اعلام کرد که مناسبات مالی خود با تمام بانک‌های ایران از جمله بانک مرکزی را قطع خواهد کرد. مقامات کانادا نیز از تحریم صنعت نفت و پتروشیمی ایران و ممنوعیت صدور هرگونه تجهیزات مرتبط با صنایع گاز و نفت این کشور خبر دادند.

تلاش غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در حالی انجام می‌شود که تحریم‌های سابق غرب علیه ایران طی سه قطعنامه اخیر شورای امنیت ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد از یک‌سو و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا از سوی دیگر، تاکنون نتوانسته است ایران را از برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز خود منصرف کند و بسیاری از کارشناسان معتقدند که برنامه هسته‌ای ایران خطر و تهدیدی برای جامعه جهانی ایجاد نکرده، و امروزه افکار عمومی جهان به خوبی می‌دانند که اسرائیل و آمریکا دو کانون اصلی خطر برای جامعه جهانی هستند.

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها