کد خبر: ۲۷۷۱۵۴
زمان انتشار: ۱۱:۳۵     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
رئیس‌جمهور ترکیه از صدور حکم بازداشت رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از سوی پلیس اینترپل انتقاد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در سخنانی، صدور حکم بازداشت «یوسف القرضاوی» رئیس و مؤسس اتحادیه جهانی علمای مسلمان  از سوی پلیس اینترپل را محکوم و از دولت مصر که پشت پرده این مسئله است انتقاد کرد.

به نوشته «سی‌ان‌ان»، اردوغان گفت: ما می دانیم که آنها تلاش‌های خود را برای ترساندن ما از طریق رسانه‌های بین‌المللی و همپیمانان داخلیشان ادامه می‌دهند.در این مسیر از هر ابزاری نیز استفاده می‌کنند.

قرضاوی که یک مفتی مصری ساکن دوحه است، از حامیان اخوان‌المسلمین است که از زمان اقدام ژوئیه گذشته ارتش مصر در برکناری «محمد مرسی»، رئیس جمهور مصر که عضو اخوان المسلمین بود، سخنرانی های آتشینی علیه مقامات قاهره ایراد کرد. دولت مصر نیز خواستار دستگیری او از سوی پلیس بین‌المللی شد و در ماه نوامبر نیز این پلیس، نام قرضاوی را در فهرست افراد تحت تعقیب قرار داد.

رابطه اردوغان و قرضاوی به دلیل آنکه آنکارا یکی از حامیان اخوان المسلمین است، بسیار خوب است به ویژه که در انتخابات اخیر در ترکیه، این مفتی به شدت از اردوغان حمایت کرد و پس از پیروزی او گفت: مردم و تمام ملت باید همراه اردوغان باشند. اردوغان در این وظیفه خود موفق خواهد شد چرا که خداوند و پیامبر ما حضرت محمد (ص) و جبرئیل و تمامی فرشتگان الهی پشت وی هستند و او را کمک می‌کنند!


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها