کد خبر: ۲۷۷۰۹
زمان انتشار: ۱۸:۰۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
پس از وضع تحریم‌های جدید آمریکا، کانادا و انگلیس ضد ایران،
به دنبال وضع تحریم‌های جدید آمریکا، کانادا و انگلیس علیه ایران، وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته خواستار پیوستن هم‌پیمانان کشورش به این تحریم‌ها شد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، به دنبال اعمال تحریم‌های جدید از سوی آمریکا، کانادا و انگلیس علیه ایران، "هیلاری کلینتون در اظهاراتی اعلام کرد: «ایران که روز دوشنبه بخاطر برنامه هسته‌ای خود هدف تحریم‌های جدید آمریکا، انگلیس و کانادا قرار گرفت، ظرف روزهای آینده از سوی دیگر کشورها نیز تحریم خواهد شد.»

وی افزود: «ما ظرف روزهای آینده  در انتظار اعمال تحریم‌های اضافی از سوی سایر هم‌پیمانان و شرکای بین‌المللی خود بر ایران هستیم.»

کانادا و انگلیس روز گذشته با هم‌صدا شدن با آمریکا علیه برنامه هسته‌ای ایران، با تشدید فشارها تا زمان توقف برنامه هسته‌آی صلح آمیز ایران موافقت کردند.

بر این اساس، انگلیس اعلام کرد که مناسبات مالی خود با تمام بانک‌های ایران از جمله بانک مرکزی را قطع خواهد کرد.
 
مقامات کانادا نیز از تحریم صنعت نفت و پتروشیمی ایران و ممنوعیت صدور هرگونه تجهیزات مرتبط با صنایع گاز و نفت این کشور خبر دادند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اخیرا گزارشی را منتشر کرده است که جز تکرار برخی ادعاهای سابق مطلب تازه‌ای در خود ندارد اما مورد استفاده تبلیغاتی گسترده مقامات و رسانه‌های غربی قرار گرفته و هدف از این پوشش تبلیغاتی گسترده تلاش برای اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که برنامه هسته‌ای ایران خطر و تهدیدی برای جامعه جهانی ایجاد نکرده، بلکه امروز افکار عمومی جهان به خوبی می‌دانند که اسرائیل و آمریکا دو کانون اصلی خطر برای جامعه جهانی هستند.

تلاش غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران در حالی انجام می‌شود که تحریم‌های سابق غرب علیه ایران طی سه قطعنامه اخیر شورای امنیت ذیل فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد از یک‌سو و تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و اتحادیه اروپا از سوی دیگر، تاکنون نتوانسته است ایران را از برنامه هسته‌ای مسالمت‌آمیز خود منصرف کند.

غرب و در رأس آن آمریکا مدعی آن است که جمهوری اسلامی ایران مخفیانه در تلاش برای تجهیز به سلاح اتمی است و این در حالی است که مقامات کشورمان بارها اعلام کرده‌اند، ماهیت برنامه هسته‌ای ایران کاملا غیرنظامی بوده و قصد تهران از پیگیری برنامه هسته‌ای خود صرفا استفاده‌های غیرنظامی و صلح آمیز است.

این در حالی است که ایالات متحده آمریکا به تنهایی بیش از 9 هزار سلاح‌ اتمی در اختیار دارد و تنها کشوری است که از این سلاح علیه بشریت استفاده کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها