کد خبر: ۲۷۷۰۶۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۳     ۱۸ آذر ۱۳۹۳
مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: سالانه ۱۰۰ تن گوشت شتر مرغ در واحدهای پرورشی شترمرغ در استان تولید و به بازار عرضه می شود.
به گزارش پایگاه 59 8به نقل از مهر ؛ مجید آذر بیان کرد: در استان مرکزی ۷۵ واحد پرورش شتر مرغ دارای پروانه بهره برداری به ظرفیت ۲۲ هزار و ۲۶۰ قطعه در استان وجود دارد که توان تولید ۱۰۰ تن گوشت را در سال داراست.

وی بیان کرد: هم اکنون ۳۴ واحد پرورش شتر مرغ به ظرفیت ۱۴ هزار و ۳۲۵ قطعه دارای پروانه تاسیس در استان در حال احداث است.
وی در ادامه به ظرفیت تولید استان اشاره ای کرد و افزود: در صورت استفاده از ظرفیت موجود و بهره برداری از واحدهای جدید توان تولید هزار و ۲۰۰ تن گوشت شترمرغ در سال وجود دارد.

آذر با بیان اینکه تنها مجتمع پرورش شتر مرغ کشور استان در شهرستان زرندیه احداث شده گفت: در این مجتمع ۹۷ واحد پرورش به ظرفیت ۲۹ هزار و ۱۰۰ قطعه پیش بینی شده است که ۷۱ واحد آن دارای پروانه بهره برداری می باشد و مابقی در حال ساخت است که در صورت بهره برداری کامل از آن، هزار تن گوشت شترمرغ در سال تولید خواهد شد.

آذر در پایان به مشکلات تولید کنندگان استان هم اشاره کرد و افزود: کم بودن نقدینگی و بالا بودن هزینه های تولید، نبود صنایع تکمیلی و نبود گوشت شتر مرغ در سبد غذایی خانوار از عمده ترین مشکلات این صنعت در استان است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها