کد خبر: ۲۷۶۵۹
زمان انتشار: ۱۶:۰۴     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
روزنامه آمریکایی:
موسسه ضد نژادپرستی مطالعه‌ای جدید را منتشر ساخته که نشان می‌دهد در پی بحران اقتصادی، تعصبات ضدیهودی در میان مردم آمریکا در حال افزایش است.

به گزارش سرويس بين الملل 598 به نقل از خبرگزاري فارس :"نیویورک دیلی نیوز" با اشاره به این مطلب نوشت:موسسه ضد نژاد پرستی گزارش کرده که در پی بحران اقتصادی در 2 سال اخیر، احساسات ضدیهودی آمریکاییان افزایش یافته است. تاثیر بحران بر رفتار های نفرت آمیز نسبت به یهودیان چیست؟
 
-چرا موسسه ضد نژاد پرستی نتیجه گرفته که احساسات ضدیهودی تشدید شده است؟
این موسسه در ماه اکتبر تحقیقی تلفنی را بین 1754 بزرگسال انجام داده است. این موسسه گزارش می‌کند که 15 درصد آمریکائیان دیدگاهی به شدت ضدیهودی داشته، که در سال 2009 این آمار 12 درصد بوده است. ناظران تحقیق این احساسات را با پرسیدن نظر افراد در مورد جملاتی که احساسات منفی را نمایش می‌دهند، انجام داده است. برای مثال،15 درصد مخاطبان موافقت کردند که یهودیان نسبت به غیر یهودیان تمایل بیشتری به انجام امور مشکوک دارند. آبراهام فاکسمن، ناظر این موسسه می‌گوید: «واقعاً ناراحت کننده است که با وجود همه تلاش‌های انجام شده جهت مقاوم‌تر ساختن مردم، عقاید ضدیهودی همچنان در میان گروهی کوچک اما قابل توجه از مردم آمریکا ریشه دوانده است».
 
-رابطه این عقاید با بحران اقتصادی چیست؟
آخرین تحقیق در این زمینه در سال 2009 انجام شده، و بنابراین تغییرات رخ داده طی دوره بحران بوده و برخی از بزرگ‌ترین تغییرات با سؤالات مرتبط با «جملات مربوط به یهودیان و ثروت» در ارتباط بوده‌اند. فاکسمن بیان می‌کند که این خود نشان می‌دهد که رکود اقتصادی عامل سر باز کردن تعصبات قدیمی می‌گردد. برای مثال،19 درصد از مخاطبان گفته‌اند که این عبارت که «یهودیان بر وال‌استریت نفوذ دارند»، «احتمالاً صحیح» است. در سال 2009، این تعداد 14 درصد بود.
 
- آیا آمریکائیان عقاید ضدیهودی دیگری نیز دارند؟
بله. مثلاً 30 درصد آنها گفته‌اند که یهودیان «به اسرائیل، بیش از آمریکا وفادارند»؛31 درصد معتقدند که «یهودیان مسئول مرگ مسیح هستند»؛ و تقریباً نیمی از آنها گفته‌اند که یهودیان «بیش از آمریکائیان با هم متحدند».
 
- آیا عقاید ضدیهودی در آمریکا هرگز شدیدتر از این میزان بوده است؟
بله. این موسسه دریافت که در سال 2002 میزان 17 درصد آمریکائیان ضد یهودی بوده‌اند که بالاترین میزان ثبت شده بوده است.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها