کد خبر: ۲۷۶۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
نماینده سوریه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست ویژه این نهاد درباره خاورمیانه، رژیم صهیونیستی را بزرگترین و جدی ترین تهدید موجود در خاورمیانه اعلام کرد.
نماینده سوریه در آژانس بین المللی انرژی اتمی در نشست ویژه این نهاد درباره خاورمیانه، رژیم صهیونیستی را بزرگترین و جدی ترین تهدید موجود در خاورمیانه اعلام کرد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، روز گذشته مقر آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین شاهد برگزاری نشستی درباره خاورمیانه و فعالیتهای هسته ای کشورهای موجود در آن بود که اعتراض "بسام الصباغ" نماینده سوریه، به وجود سلاح های اتمی در اسرائیل سبب شد تا جوی ضد صهیونیستی در نشست حکمفرما شود.

بر اساس این گزارش، هر چند جمهوری اسلامی ایران نشست دیروز را در اعتراض به گزارش مغرضانه "یوکیو آمانو" مدیر کل آژانس، تحریم کرده بود، اما نمایندگان سوریه و لبنان به شدت به فعالیتهای هسته ای رژیم صهیونیستی اعتراض کردند.

آسوشیتدپرس در این باره می نویسد : هر چند ایران در نشست دیروز حضور نداشت، اما سوریه و لبنان به عنوان متحدان ایران و البته مخالفان اسرائیل، از فعالیتهای هسته ای این رژیم و صدها کلاهک هسته ای آن انتقاد کردند.

این خبرگزاری در ادامه به موضع دیگر کشورهای عربی حاضر در نشست دیروز نیز اشاره کرده و می نویسد : به غیر از سوریه و لبنان دیگر کشورهای عربی حاضر در نشست دیروز موضع سختگیرانه ای در قبال اسرائیل اتخاذ نکردند.

این نشست پس از آن برگزار شد که در سال گذشته ایران و چند کشور دیگر تلاش زیادی را برای مطرح کردن طرح خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای متحمل شدند و در نهایت آژانس با بررسی آن موافقت کرد.

علاوه بر آن رژیم صهیونیستی در سال 2008 به بهانه انجام فعالیتهای هسته ای در سوریه اقدام به بمباران منطقه ای در این کشور کرد و جالب آنکه کشورهای غربی و حتی سازمان ملل متحد، واکنش به این نقض حاکمیت نشان ندادند.

رژیم صهیونیستی به عنوان تنها دارنده تسلیحات اتمی در خاورمیانه محسوب می شود، اما با این حال نه آژانس و نه هیچ یک از نهادهای بین المللی اعتراضی به وجود این تسلیحات نمی کنند، اما تلاش می کنند تا به شیوه های مختلف،به زعم خود،  فعالیتهای هسته ای صلح آمیز ایران را متوقف کنند.  
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۵۸ - ۰۱ آذر ۱۳۹۰
۰
۰
زياد بفكر صلح جهاني و اين حرفها نباشيد در اين دنيا اگر ضعيف باشيم باختيم .اگر خودمان قوي نشيم مطمئن باشيد به ديگران هم نميتوانيم كمكي بكنيم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها