کد خبر: ۲۷۶۴۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: در سالهای گذشته دولت ردیف بودجه‌ای برای قانون ساماندهی مد و لباس در نظر نگرفته بود اما مجلس به علت اهمیت این موضوع بودجه یک میلیارد تومان در نظر گرفته است
فاطمه رهبر نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر بیان کرد: ساماندهی مد و لباس چند سالی بود که بدون برنامه ریزی رها شده بود که مجلس هفتم به آن توجه کرد و منجر به تصویب قانون مد و لباس شد. این نمایشگاه اولین گام برای اجرایی شدن این قانون است.

وی افزود: مد در گام اول مسئله ای مرتبط با نیازهای کشور و بعد با توجه به جلودار بودن ایران در بین کشورهای اسلامی مسئله ای منطقه ای است و در قانون ساماندهی مد و لباس به این وجه هم توجه شده است.

رهبر درباره بودجه ساماندهی مد و لباس گفت: در سالهای گذشته دولت ردیف بودجه ای برای این منظور در نظر نگرفته بود اما مجلس به علت اهمیت این موضوع بودجه یک میلیاردی در نظر گرفته است.

او ادامه داد: بخش بزرگی از این بودجه صرف کارهای پژوهشی، ارتباط با طراحان و حمایت از تولید شده است و در سال های آینده نیز افزایش خواهد یافت.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: این نمایشگاه ها برای ساماندهی مد و لباس باید تداوم داشته باشند و البته سعی شده این نمایشگاه ها در زمانی برگزار شود که بعد از برگزاری مردم بتوانند پوشاک مناسبی را که در این نمایشگاه پسند کرده اند برای شب عید خریداری کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: بیشتر رنگهای مانتوهای ارائه شده در این نمایشگاه تیره است در حالی که باید فرهنگ استفاده از رنگ های شاد را ترویج کرد. نکته بسیار مثبت نمایشگاه این است که بسیاری از مانتوهای ارایه شده هم اسلامی است و هم برگرفته از فرهنگ ایرانی.

این نماینده اظهار کرد: وزارت صنایع باید با توجه به نیازهای کشور چه از نظر سخت افزاری و چه نرم افزاری حمایتهای لازم را انجام دهد. این نمایشگاه ها قطعا در جهت برطرف کردن نیاز زنان جامعه ما هستند. دختران جوان نیمی از ورودی های کنکور هستند و در صحن جامعه هر روز حضور بیشتری می یابند. البته این از افتخارات نظام ما بوده و نیاز است برای زنان لباس هایی طراحی شود که در موقعیت های مختلف از ان ها استفاده کنند.

رهبر بیان کرد: در کشورهای اسلامی لباس بانوان گستره وسیعی دارد و باید ما هم به سمت طراحی لباس های مناسب برای ورزش،ادارات، دانشگاه و مجالس مهمانی برویم.

این نماینده با تقدیر از وزیر ارشاد و کارگروه ساماندهی مد گفت: در مقوله حجاب ، تنها برخورد سلبی با شهروندان کرد بلکه باید لباس مناسب در اختیار بانوان قرار بگیرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها