کد خبر: ۲۷۶۱۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۱ آذر ۱۳۹۰
به خاطر عدم تحریم نفتی ایران؛
روزنامه واشنگتن پست، باراک اوباما را تهدید کرد که در صورت عدم تحریم نفت و بانک مرکزی ایران، وی عامل پیوستن ایران به باشگاه هسته ای مسئول شناخته خواهد شد.
روزآنلاین؛ روزنامه واشنگتن پست، روز دوشنبه 21 نوامبر(30 آبان) نوشت: «در آمریکا توافق کلی در این مورد وجود دارد که تحریم بانک مرکزی ایران از جمله آخرین اقدامات باقیمانده است که می تواند تصمیم تهران را در زمینه پیگیری برنامه هسته ای عوض کند ولی دموکرات های از تصویب این گونه تحریم ها سرباز می زنند.»
این روزنامه آمریکایی ادامه داد: «اگر دولت آمریکا واقعا مایل است از اقدام نظامی پرهیز شود و می گوید حمله نظامی علیه ایران "غیر قابل قبول است" باید مدافع تحریم های سخت تر علیه ایران باشد. ماکر دوبوویتس از بنیاد دفاع از دموکرات ها معتقد است فشار اصلی از طریق نفت می تواند وارد آید. او گفت اولین اقدام باید هدف گرفتن فروش نفت توسط بانک مرکزی ایران و سپاه پاسداران انقلاب باشد. او می گوید: "دولت باید امروز جلوی مبادلات تجاری با سپاه پاسداران و معاملات نفتی آنرا بگیرد." او معتقد است تحریم علیه بانک مرکزی ایران روش دیگری است برای محدود کردن فروش نفت.»
واشنگتن پست در پایان نوشت: «تحریم نفت تنها تحریم واقعی است که می تواند صورت گیرد. تحریم بانک مرکزی پرداخت پول نفت را برای شرکت های خریدار دشوار می سازد. لیکن دولت هنوز به چنین راهی متوسل نشده است و انتشار گزارش آژانس هم رهبران آمریکا و اروپا را نسبت به فوریت این موضوع قانع نکرده است. دولت آمریکا در این مسیر کند بوده است. اکنون زمان سریع می گذرد. کاخ سفید باید در این زمینه طرف جمهوری خواهان را بگیرد و در اسرع وقت تحریم های جدی تری را علیه ایران اعمال کند. در غیر این صورت اوباما در پیوستن ایران به باشگاه هسته ای مسئول شناخته خواهد شد.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها